Home » D:News » Urmele lăsate de infarct în inimă ar putea fi vindecate cu un spray

Urmele lăsate de infarct în inimă ar putea fi vindecate cu un spray

Publicat: 01.08.2012
Un pulverizator 3D de 10.000 de volţi şi care „aruncă” cu celule cardiace ar putea fi soluţia pentru vindecarea ţesutului cardiac lezat. Invenţia aduce o nouă speranţă pentru sute de mii de pacienţi.

Nevoia unui tratament care să ajute la vindecarea ţesutului cardiac este enormă. Chiar dacă mulţi pacienţi reuşesc să supravieţuiască infarcturilor, pe inimile acestora rămân cicatrice care îngreunează activitatea cardiacă.

Sprayul bio-electric a fost inventat de cercetătorul Suwan Jayasinghe din Londra. Metoda de tratare presupune prelevarea celulelor cardiace cu o seringă. Oamenii de ştiinţă preconizează să ia aceste celule direct de la pacient sau să utilizeze celule stem pe care să le transforme în celule cardiace. În cele din urmă, celulele trec printr-un ac străbătut de un curent de 10.000 de volţi. În acest fel, se creează un câmp electric care controlează pulverizarea uniformă a celulelor, sub forma unor straturi ce au potenţialul de a ajuta la refacerea ţesutului cardiac. Avantajul, spun doctorii, este că pot fi adăugate mai multe tipuri de celule pentru crearea unui ţesut cardiac tridimensional funcţional.

„Să sperăm că vom reuşi să demonstrăm că aceste straturi de celule îmbunătăţesc funcţionarea inimilor avariate. Sperăm ca pe termen lung să putem utiliza tehnologia cu scopul de a vindeca ţesutul cardiac şi de a scuti pacienţii de nevoia unui transplant”, a declarat cercetătorul Anastasis Stephanou.