Home » D:News » Cea mai ridicată temperatură înregistrată vreodată pe Terra a fost obţinută de specialiştii CERN

Publicat: 15.08.2012
Oamenii de ştiinţă ce lucrează în cadrul proiectului Large Hadron Collider la CERN au reuşit să obţină cea mai ridicată temperatură creată vreodată de om, ciocnind ioni de plumb pentru a crea o „supă subatomică” fierbinte, mai exact o plasmă compusă din gluoni şi quarci. Cercetătorii estimează că temperatura acestei „supe subatomice” atinge un nivel nemaipomenit pe Terra, de 5,5 trilioane de grade Celsius.

Fizicienii au prezentat această reuşită în cadrul Conferinţei Internaţionale Quark Matter 2012, ce a avut loc la Washington D.C.

Cercetătorii încearcă de ani buni să descopere secretele universului, înţelegând cum era acesta în perioada sa de început. Oamenii de ştiinţă cred că aceste secrete se „ascund” în temperaturile foarte ridicate ale „supei subatomice” create de specialiştii de la CERN.

„Acum avem instrumentele necesare ce ne permit să experimentăm şi să înţelegem ce este cu adevărat această materie şi de ce are aceste proprietăţi extraordinare”, a explicat Jurgen Schukraft, cercetător în cadrul laboratorului de fizică al CERN din Geneva.

Recent, oamenii de ştiinţă de la Brookhaven National Laboratory din New York au obţinut certificatul oficial al Cărţii Recordurilor Guinness ce confirma recordul de temperatură obţinut în cadrul RHIC (Relativistic Heavy Ion Collider), de 4 trilioane de grade Celsius. Acum, fizicienii de la CERN aşteaptă confirmarea rezultatelor ce vor stabili noul record mondial.

Sursa: Huffington Post