Home » Istorie » Calea ferată de pe stânca ”Nasul Diavolului”, cel mai periculos traseu feroviar din lume

Calea ferată de pe stânca ”Nasul Diavolului”, cel mai periculos traseu feroviar din lume

Publicat: 12.06.2016
Calea ferată a fost utilizată vreme de 95 de ani, în perioada 1902-1997.

La scurt timp după ce a fost învestit în funcţia de preşedinte al Ecuadorului, în anul 1895, generalul Eloy Alfaro a anunţat că urma să fie construită o linie de cale ferată, care lega oraşul de coastă Guayaquil de capitala Quito. Ideea şefului statului a fost însă primită cu împotrivire atât de membrii partidelor conservatoare, cât şi de cei ai grupurilor liberale, care considerau că în Anzi nu se va putea circula niciodată cu trenul.  

Galerie foto

vezi galeria
7 foto

În ciuda rezistenţei opuse de clasa politică, Alfaro a contactat o companie de construcţii din SUA pentru a realiza ,,cea mai periculoasă cale ferată din lume”. Acordul semnat de guvernul ecuadorian şi firma nord-americană a stat la baza înfiinţării grupului ,,Guyaquil and Quito Railway Company”, care a demarat procedurile de construcţie în anul 1899. 

Piedone face declaraţii: anunţul făcut în urmă cu puţine minute pe Facebook. Nimeni nu se mai aştepta la aşa ceva, după campanie

Foto:amusingplanet.com/trenecuador.com

Construirea unei căi ferate în inima munţilor a fost un proces extrem de greu de realizat. Muncitorii au trebuit să facă faţă activităţii seismice din zonă şi a condiţiilor meteo instabile, să încerce să se apere de boli şi de animalele sălbatice din împrejurimi. 

Numerele auto: JOS e interzis, SUS e permis, COW n-ai voie, BOU ajunge pentru toţi

Foto:amusingplanet.com/Fanny & Greg/Flickr

Cea mai dificilă problemă pe care muncitorii au întâmpinat-o a fost construirea unei porţiuni de cale ferată pe o stâncă cunoscută de localnici sub numele ,,Nariz del Diablo” (,,Nasul Diavolului”). Se spunea despre aceasta că era blestemată de Diavol, deoarece acesta nu dorea ca pe stâncă să fie construită o linie de cale ferată. Muncitorii spuneau că încălcarea dorinţelor lui Satan a făcut ca numeroşi colegi de-ai lor să îşi piardă viaţă. S-a estimat că, în timp realizării construcţiei, peste 2000 de oameni au murit din cauza bolilor, a muncii excesive şi a climei dificile din zonă. 

Foto:amusingplanet.com/trenecuador.com

Linia de cale ferată a fost inaugurată în anul 1902 şi a fost utilizată, cu întreruperi, până în 1997, când a fost închisă datorită daunelor majore provocate de alunecări de teren. La ora actuală, o porţiune a căii ferate, care leagă localităţile Alausi şi Sibambe pe o distanţă de aproximativ 12 kilometri, este folosită în scop turistic. 

Sursa: amusingplanet.com

Vă mai recomandăm şi: 5 Situri antice importante care ar putea fi portaluri către alte lumi – FOTO+VIDEO

                                             ,,Speranţa pentru Pace”, monumentul unic în lume cu o poveste fascinantă- GALERIE FOTO

                                            Zgârie-norii fără geamuri. Locul care ar fi rezistat unui atac nuclear – FOTO+VIDEO

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Criza climatică crește frecvența valurilor oceanice mortale, indică un studiu
Criza climatică crește frecvența valurilor oceanice mortale, indică un studiu
(P) Cum Poți Utiliza Camera de Inspecție în Viața de Zi cu Zi?
(P) Cum Poți Utiliza Camera de Inspecție în Viața de Zi cu Zi?
Sonda europeană Mars Express a observat „păianjeni” pe planeta Marte
Sonda europeană Mars Express a observat „păianjeni” pe planeta Marte
Prea multă mâncare nesănătoasă provoacă probleme de durată în creier
Prea multă mâncare nesănătoasă provoacă probleme de durată în creier
Test de cultură generală. Cum rămâne aprinsă torța Olimpică?
Test de cultură generală. Cum rămâne aprinsă torța Olimpică?
Un veteran NASA a inventat un propulsor care sfidează legile fizicii
Un veteran NASA a inventat un propulsor care sfidează legile fizicii
Experții avertizează că bolile transmise de țânțari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
Experții avertizează că bolile transmise de țânțari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
„Milioane” de lucruri frumoase spune Nicola, în EXCLUSIVITATE, la Altceva cu Adrian Artene
„Milioane” de lucruri frumoase spune Nicola, în EXCLUSIVITATE, la Altceva cu Adrian Artene
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA
Peste 100 de prizonieri au evadat dintr-o închisoare afectată de inundații
Peste 100 de prizonieri au evadat dintr-o închisoare afectată de inundații
Condamnarea pentru viol a lui Harvey Weinstein, anulată de o instanță din New York
Condamnarea pentru viol a lui Harvey Weinstein, anulată de o instanță din New York
Trei turiști s-au pozat goi pe una dintre cele mai importante atracții din Namibia
Trei turiști s-au pozat goi pe una dintre cele mai importante atracții din Namibia
Peste 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume trăiesc cu durere cronică
Peste 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume trăiesc cu durere cronică
Epidemie de singurătate printre părinți, dezvăluie un studiu din SUA
Epidemie de singurătate printre părinți, dezvăluie un studiu din SUA
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului
Mii de meteoriți care au ajuns în Antarctica ar putea fi pierduți pentru totdeauna
Mii de meteoriți care au ajuns în Antarctica ar putea fi pierduți pentru totdeauna
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la Bucureşti”
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la Bucureşti”
Trucul simplu și rapid prin care să-ți schimbi instant viața în bine
Trucul simplu și rapid prin care să-ți schimbi instant viața în bine