Home » Istorie » O descoperire INEDITĂ făcută de un adolescent francez a luat prin surprindere lumea ştiinţifică

Autor: Alin Motogna 09.15.2016
Obiectul descoperit a luat prin surprindere lumea ştiinţifică.

Un adolescent francez a descoperit un dinte uman vechi de aproape 560.000 de ani, în timp ce făcea voluntariat pe şantierul arheologic de la peştera Arago, din Pirineii Orientali. Cercetătorii presupun că dintele găsit de Valentin Loescher (20 de ani) a aparţinut unui individ care a trăit în preistorie, în zona de nord-vest a Franţei.

,,Dintele unui adult, despre care nu ştim încă dacă este bărbat sau femeie, a fost descoperit în timpul excavaţiilor unui sit vechi de aproximativ 550.000 – 580.000 de ani, conform diferitelor metode de datare pe care le-am folosit. Aceasta este o descoperire foarte importantă deoarece au fost idenficate foarte puţine fosile umane din această perioadă în Europa”, susţine paleoantropologul Amelie Viallet.

Dintele ar putea fi cea mai veche rămăşiţă umană descoperită până acum în Franţa. El precede cu aproape 100.000 de ani fosilele ,,omului din Tautavel”, un vânător preistoric care a trăit în urmă cu aproximativ 450.000 de ani în aceeaşi zonă.

Foto:thevintagenews.com/Photo Musée de Tautavel

Loescher, student la istoria artei originar din Metz, le-a spus jurnaliştilor francezi că a identificat dintele în timp ce Jacquey, prietena lui în vârstă de 16 ani, se afla în pauză, iar el peria cu atenţie zona cu fosile animale pe care o avea de cercetat. Fiindcă nu erau siguri de importanţa descoperii făcute, adolescenţii au predat fosila către Amelie, care a examinat-o şi a trimis-o la un laborator.

Foto:thevintagenews.com/Photo Musée de Tautavel

,,În acel moment, eram cu toţii foarte entuziasmaţi. Sunt fericită, însă nu am un motiv să fiu mândră. Descoperirea a fost făcută în locul potrivit, la momentul potrivit”, a adăugat Amelie Viallet.

Sursa: thevintagenews.com