Home » Istorie » ,,Hobiţii” ar putea fi printre primele forme ale speciei umane

,,Hobiţii” ar putea fi printre primele forme ale speciei umane

Publicat: 27.04.2017
O specie de umanoizi, denumiţi ,,hobiţi'' din cauza staturii lor, ar putea fi printre primele forme ale umanităţii, conform unui studiu.

Încă din momentul descoperirii rămăşiţelor din Indonezia, în anul 2003, cercetătorii au încercat să afle unde se poziţionează ,,hobiţii” pe scara evoluţiei, informează Independent. Unele teorii au sugerat că ar putea fi doar homo sapiens scunzi.

În prezent, cercetătorii din Australia susţin că Homo floresiensis, după cum au fost denumiţi hobiţii, erau înrudiţi cu Homo habilis, locuitorii ai Africii în urmă cu 1,75 de milioane de ani, reprezentând prima specie de om cunoscută. Astfel, cercetătorii susţin că ar putea exista posibilitatea ca hobiţii să fi evoluat pe continentul african cu mult timp înaintea Homo habilis, după apariţie migrând către Indonezia şi alte zone ale lumii.

Specia avea puţin peste un metru înălţime şi utiliza unelte din piatră până acum 50.000 de ani, când au dispărut misterios. Cercetările anterioare sugerează însă că omul modern ar fi contribuit la dispariţia lor.

Dr. Debbie Argue, din cadrul Australian National University, principala cercetătoare a declarat: ,,Analizele dovedesc că pe axa evoluţiei, Homo floresiensis era o specie înrudită cu Homo habilis. Ceea ce înasemnă că ambele specii au un strămoş comun. Este posibil ca Homo floresiensis să fi evoluat în Africa şi să fi migrat în alte zone.”

Cercetătoarea sugerează că hobiţii nu au evoluat din Homo erectus, care au existat acum 1,8 milioane de ani. Conform analizelor realizate asupra celor 133 de rămăşiţe ale hobiţilor, dr. Argue susţine că nu au descoperit nicio dovadă a evoluţiei Homo floresiensis din Homo erectus. ,,În urma testelor, cele două specii nu pot fi înrudite pe arborele evoluţiei,” declară cercetătoarea.