Home » Istorie » Aşa arătau membrii tribului ce au pus bazele Marii Britanii de astăzi

Aşa arătau membrii tribului ce au pus bazele Marii Britanii de astăzi

Oana Bujor 02.08.2018
Aşa arătau membrii tribului ce au pus bazele Marii Britanii de astăzi
Primii britoni din perioada modernă aveau pielea închisă la culoare şi ochii albaştri, conform unei analize a ADN-ului din rămăşiţele unui bărbat ce a trăit în urmă cu 10.000 de ani.

Cunoscut cu denumirea de ”Cheddar Man” după locul în care a fost descoperit din sud-vestul Marii Britanii, bărbatul a fost ”readus la viaţă”  prin intermediul analizelor ADN-ului din rămăşiţe. Conform Phys, cercetătorii au realizat o gaură de 2 milimetri în craniul scheletului şi au extras pudra oaselor pentru analize.

Descoperirea a schimbat radical modul în care era reprezentat ”Cheddar Man” anterior. Conform modelului din trecut bărbatul ar fi avut ochii căprui şi pielea deschisă la culoare. ”Este suprinzător faptul că un briton a avut în urmă cu 10.000 de ani această combinaţie de trăsături,” a declarat Chris Stringer, membru al Muzeului de Istorie Naturală din Londra.

Rezultatele analizelor sugerează că tonul deschis al pielii locuitorilor din zona nordică a Europei a apărut mult mai recent decât se credea anterior. Tribul lui Cheddar Man a migrat în Anglia la sfârşitul Erei Glaciare. În urma analizării ADN-ului speciei, cercetătorii au descoperit că bărbatul era înrudit cu indivizii din ţări precum Spania, Ungaria şi Luxemburg.

În urma analizelor a fost realizat bustul lui Cheddar Man cu ajutorul unei imprimante 3D. Realizarea întregului model a durat aproximativ trei luni.