Prima pagină Istorie

Strămoşul uriaşului T. rex avea dimensiunile unui cerb

Oana Bujor 02.26.2019 | ● Vizualizări: 375
Sursa-Pixabay     + zoom
Galerie foto (1)

Înfricoşătorul Tyrannosaurus rex era un dinozaur uriaş. Un nou studiu arată însă că, iniţial, carnivorul gigantic avea dimensiuni reduse.

Paleontologii au descoperit recent unul dintre primii strămoşi a lui T. rex, ce ar fi avut mărimea unui cerb. Specialiştii au descoperit oase fosilizate ale membrelor inferioare şi dinţi ai predecesorului lui Tyrannosaurus rex în timpul săpăturilor într-un sit din Utah, SUA.

Fosilele provin de la o specie necunoscută anterior de tyrannosaur şi aduc noi informaţii despre evoluţia speciei  pe o perioadă de 70 milioane de ani, scrie Live Science. Noua specie a fost denumită Moros intrepidus. Fosilele cuprind oase din membrul superior şi inferior drept al dinozaurului şi au o vechime de 96 milioane de ani. Pe parcursul vieţii, dinozaurul avea o statură sveltă cu o înălţime aproximativ 1 metru în zona şoldului. Animalul ar fi avut în jur de 6-7 ani în momentul morţii.

Deşi dinozaurului de dimensiunea unui cerb îi lipsea forţa uriaşului T.rex, acesta era un „prădător formidabil”, a declarat autorul studiului Lindsay Zanno, paleontolog din cadrul Universităţii de Stat din Carolina de Nord. „Moros nu avea o greutate mare şi era extrem de rapid. Putea alerga cu uşurinţă prada în timp ce evita confruntările cu alţi prădători de top”, a afirmat Zanno.

Un dinozaur mai mare decât T. rex a fost descoperit în Italia