Home » Istorie » Strămoşul uriaşului T. rex avea dimensiunile unui cerb

Strămoşul uriaşului T. rex avea dimensiunile unui cerb

Publicat: 26.02.2019
Înfricoşătorul Tyrannosaurus rex era un dinozaur uriaş. Un nou studiu arată însă că, iniţial, carnivorul gigantic avea dimensiuni reduse.

Paleontologii au descoperit recent unul dintre primii strămoşi a lui T. rex, ce ar fi avut mărimea unui cerb. Specialiştii au descoperit oase fosilizate ale membrelor inferioare şi dinţi ai predecesorului lui Tyrannosaurus rex în timpul săpăturilor într-un sit din Utah, SUA.

Fosilele provin de la o specie necunoscută anterior de tyrannosaur şi aduc noi informaţii despre evoluţia speciei  pe o perioadă de 70 milioane de ani, scrie Live Science. Noua specie a fost denumită Moros intrepidus. Fosilele cuprind oase din membrul superior şi inferior drept al dinozaurului şi au o vechime de 96 milioane de ani. Pe parcursul vieţii, dinozaurul avea o statură sveltă cu o înălţime aproximativ 1 metru în zona şoldului. Animalul ar fi avut în jur de 6-7 ani în momentul morţii.

Deşi dinozaurului de dimensiunea unui cerb îi lipsea forţa uriaşului T.rex, acesta era un „prădător formidabil”, a declarat autorul studiului Lindsay Zanno, paleontolog din cadrul Universităţii de Stat din Carolina de Nord. „Moros nu avea o greutate mare şi era extrem de rapid. Putea alerga cu uşurinţă prada în timp ce evita confruntările cu alţi prădători de top”, a afirmat Zanno.

Un dinozaur mai mare decât T. rex a fost descoperit în Italia