Home » Istorie » Cel mai vechi compus solid de pe Terra are 7 miliarde de ani – FOTO

Cel mai vechi compus solid de pe Terra are 7 miliarde de ani – FOTO

01.20.2020
Cel mai vechi compus solid de pe Terra, praf stelar format în urmă cu 7 miliarde de ani, provenit de la un meteorit care a căzut în zona Australiei în urmă cu 50 de ani, a fost identificat de cercetătorii americani, potrivit unui studiu citat de foxnews.com.

Meteoritul a ajuns în 1969 în Murchison, statul australian Victoria, iar cercetătorii de la Field Museum din Chicago, SUA, au ajuns în posesia unui fragment, în urmă cu cinci decenii.

Fragmentul de meteorit conţine praf stelar, ceea ce face din acesta un fel de capsulă a timpului din perioada de dinainte de naşterea Soarelui.

Deşi praful stelar a fost identificat în 1987, vechimea acestuia nu a putut fi determinată.

Philipp Heck, curator al muzeului, şi colegii săi au folosit o nouă metodă de datare a firelor de praf de dimensiuni microscopice.

În urmă cu zece ani, doar 20 de fire de praf stelar au fost datate, iar acum cercetătorii au reuşit să stabilească vechimea a 40 de fire de praf stelar, aceasta fiind cuprinsă între 4,6 şi 4,9 miliarde de ani.

Credit foto: NASA, W. Sparks (STScI), R. Sahai (JPL), Janaína N. Ávila

Aceste datări corespund momentului în care primele stele din Calea Lactee au început să moară, iar, având în vedere că acest tip de aştri erau vechi deja de aproximativ 2,7 miliarde de ani, praful stelar din posesia muzeului american are aproximativ 7 miliarde de ani.

Noua datare confirmă o teorie astronomică potrivit căreia, înainte de formarea Soarelui nostru, a fost o perioadă în care stelele – care, de obicei, se formează la un ritm constant – au apărut la o rată accelerată, potrivit Mediafax.