Home » Istorie » S-a confirmat existenţa unei noi specii de dinozaur după descoperirea unei fosile în China

Publicat: 27.01.2020
O nouă specie de dinozaur de dimensiuni mici, cu aripi şi pene, a fost confirmată de o echipă de oameni de ştiinţă americani şi chinezi, pe baza descoperirii unor fosile în nord-estul Chinei, informează CNN.

În urmă cu aproximativ 120 de milioane de ani, „dragonul care dansează” a trăit în provincia Jehol din China. Descoperirea unei fosile aparţinând micului dinozaur cu pene este nouă pentru ştiinţă şi ajută la eliminarea decalajului dintre dinozauri şi păsări.

Cercetătorii au numit dinozaurul Wulong bohaiensis, care se traduce prin „un dragon care dansează”.

Dinozaurul avea aproximativ dimensiunea unui corb, dar îşi dubla lungimea cu o coadă lungă şi osoasă. Întregul său corp era acoperit cu pene şi avea două prune la capătul cozii.

În ciuda dimensiunilor sale mici, avea o faţă fioroasă, îngustă şi o gură plină de dinţi ascuţiţi. La fel ca o pasăre, avea oase mici, uşoare şi membrele inferioare erau sub formă de aripi. Şi aveau, de asemenea, pene pe picioare.

Fosila a fost descoperită iniţial în provincia Jehol, unde au mai fost găsite şi alte fosile, în urmă cu un deceniu de un fermier şi a fost expusă în Muzeul de Istorie Naturală Dalian din China.

Credit foto: Ashley Poust

Alţi cercetători, inclusiv Ashley Poust, cercetător postdoctoral la Muzeul de Istorie Naturală din San Diego, au analizat ulterior fosila (la vremea respectivă, Poust era încă student la Universitatea de Stat din Montana).

Descoperirile au fost publicate în revista The Anatomical Record.

„Noul dinozaur se potriveşte cu o incredibilă [gamă] de animale cu pene şi aripi, care sunt strâns legate de originea păsărilor”, a spus autorul studiului, Poust, potrivit Mediafax.