Home » Lumea digitala » Discovery Science dedică luna iunie asteroizilor şi susţine Asteroid Day,alături de Dumitru Prunariu

Autor: Mihaela STOICA 06.13.2015
Televiziunea Discovery Science dedică luna iunie asteroizilor şi, împreună cu cosmonautul Dumitru Prunariu, susţine Asteroid Day, context în care telespectatorii vor putea să vizioneze programe speciale, precum documentarul "Asteroizii: Misiune periculoasă", în regia lui David Cronenberg.

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, în luna iunie, Discovery Science susţine Asteroid Day, o iniţiativă internaţională care îşi propune să informeze şi să educe publicul despre riscurile generate de asteroizi şi modalităţile prin care se pot proteja în cazul unui impact. Ziua oficială dedicată asteroizilor este 30 iunie, iar în 2015 se împlinesc 107 ani de la evenimentul petrecut în 1908 în Tunguska, Siberia, unde s-a produs cea mai puternică explozie din istoria recentă, ca urmare a impactului undei de şoc provocate de un asteroid care s-a dezintegrat în atmosfera terestră.

Pentru a marca acest eveniment în România, cosmonautul Dumitru Prunariu, singurul român care a ajuns vreodată în spaţiul cosmic, în urmă cu 34 de ani, va fi un susţinător activ al campaniei Asteroid Day.

„Sistemul solar este caracterizat prin coliziuni, Pământul nostru nefiind nici el evitat de acestea, deşi la nivelul memoriei active a ultimelor generaţii nu percepem evident acest lucru. Am atins nivelul tehnologic care ne permite să descoperim majoritatea corpurilor cereşti care se apropie de planeta noastră, le putem calcula orbitele şi putem face previziuni. Este momentul în care începem să dezvoltăm tehnologii active de deviere a orbitelor acestor corpuri cereşti si de protecţie a planetei noastre natale. În acelaşi timp, trebuie să fim conştienţi de acest fenomen şi să înţelegem ce se poate întâmpla, precum şi de faptul că se întreprind eforturi susţinute pe plan internaţional pentru a ne informa şi proteja. În acest sens, Asteroid Day este o iniţiativă cu o componentă educativă puternică şi sunt bucuros să mă alătur demersului Discovery de a populariza informaţiile ştiinţifice legate de asteroizi”, a spus Dumitru Prunariu.

Astfel, Discovery Science va difuza pe 30 iunie, în premieră, de la ora 21.10, documentarul „Asteroizii: Misiune periculoasă”, narat de celebrul regizor David Cronenberg, iar, începând cu ora 22.00, filmul „51 Degrees North”, primul program realizat pe bază de scenariu şi difuzat vreodată pe Discovery Science.

În plus, cu această ocazie, televiziunea lansează „Asteroid Day: Numărătoarea inversă”, o serie de programe care vor fi difuzate timp de 10 zile, înainte de marele eveniment, începând din 20 iunie.

În cele zece zile premergătoare Asteroid Day, de sâmbătă, 20 iunie, până luni, 29 iunie, Discovery Science va difuza programe despre asteroizi timp de două ore pe zi, începând cu ora 22.00. Pe lângă programele speciale pe această temă, vor fi transmise şi spoturi de tipul întrebări şi răspunsuri conţinând informaţii interesante despre asteroizi, oferite de celebri astronauţi şi oameni de ştiinţă. O parte dintre aceste programe, precum „Explorăm Cosmosul”, „Un univers cu probleme” şi „Focul din cer”, pot fi vizionate şi la televiziunea Discovery Channel, pe 26, 28 şi 30 iunie.

Cu aceeaşi ocazie, televiziunea Discovery Science lansează o competiţie, provocându-i pe fani să publice pe site-ul www.yourdiscoveryscience.com filme şi fotografii prin care să arate cum s-ar proteja în cazul în care un asteroid ar lovi Pământul. Toţi cei care doresc să participe la competiţie se pot înscrie până pe 30 iunie.

Imaginile trimise vor fi evaluate de un juriu alcătuit din specialişti – astrofizicianul şi starul rock Brian May, chitaristul trupei Queen, astronautul Rusty Schweickart, care a făcut parte din misiunea spaţială Apollo 9, şi regizorul filmului „51 Degrees North”, Grigorij Richters. Câştigătorul competiţiei va primi ca premiu un tur privat al celui mai mare telescop din lume, aflat în La Palma, Spania, şi va avea şansa să apară la televiziunea Discovery Science.

Asteroid Day este o iniţiativă internaţională care îşi propune să informeze publicul din întreaga lume cu privire la asteroizi şi la măsurile pe care le poate lua pentru a proteja planeta, propria familie, comunităţile şi totodată generaţiile viitoare. Prima asemenea zi oficială (Asteroid Day) va avea loc pe 30 iunie.

Discovery Science este singura televiziune la nivel mondial dedicată ştiinţei, adresându-se tuturor celor care îndrăznesc să-şi pună întrebări de bază, precum „de ce nu” şi „cum”. Televiziunea a fost lansată în 1996 şi este disponibilă în casele a 76 de milioane de telespectatori din Statele Unite şi în casele a 82 de milioane de telespectatori la nivel internaţional.

Discovery Networks Europa Centrală & de Est, Orientul Mijlociu & Africa (CEEMEA) este o divizie a Discovery Communications, lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonaţi în peste 220 de ţări şi teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-şi explora universul şi de a-şi satisface curiozitatea, prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, ID Xtra şi Discovery Science, dar şi prin intermediul unor produse şi servicii comerciale şi educaţionale.

De asemenea, din 2014, Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport, liderul pan-regional în conţinut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, 16 branduri Discovery ajung la peste 504 de milioane de abonaţi din 109 de ţări şi teritorii, fiind difuzate în 20 de limbi.

Madalina Cerban, [email protected]