Home » Lumea digitala » Tehnologia în şcoli, utilizată greşit. Cum au scăzut rezultatele elevilor după introducerea computerelor în şcoli

Tehnologia în şcoli, utilizată greşit. Cum au scăzut rezultatele elevilor după introducerea computerelor în şcoli

Autor: Mihaela STOICA 09.18.2015
Tehnologia în şcoli, utilizată greşit. Cum au scăzut rezultatele elevilor după introducerea computerelor în şcoli
Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a descoperit că utilizarea computerelor în şcoli nu numai că nu îmbunătăţeşte rezultatele elevilor, dar le şi face să scadă.

OECD a folosit datele colectate din 70 de ţări şi a stabilit că există o corelaţie clară între ţările în care calculatoarele sunt folosite mai puţin timp în clase şi ţările care ocupă poziţiile de top în cele mai recente clasamente PISA: Coreea de Sud, Shanghai, Hong Kong, Singapore (ultima în top pentru competenţe digitale, în ciuda faptului că tehnologia din şcoală este folosită moderat).

„Tehnologia şi computerele fac parte din lumea noastră. Mai trebuie doar să învăţăm cum să le folosim mai bine în şcoli”, consideră Peter Tait, fostul director al Şcolii pregătitoare Sherborne din Marea Britanie, într-un material The Telegraph.

În ţări precum Australia, Noua Zeelandă şi Suedia, unde tehnologia este utilizată în mod frecvent, nivelul de lectură tradiţională a scăzut, în timp ce în alte ţări cu educaţie „tehnologică” a stagnat.

Guvernul britanic a investit 900 de milioane de lire în introducerea tehnologiei în şcoli. Dacă se îmbunătăţeau spaţiile de recreere sau sălile de sport, s-ar fi observat beneficiile şi încântarea publicului, însă nu s-a întâmplat aşa. Datele arată că nu poate fi vorba de o defecţiune a tehnologiei, ci de o aplicare nereuşită a acesteia, susţine Peter Tait, fostul director al Şcolii pregătitoare Sherborne din Marea Britanie.

Întrebarea–cheie, cum pot computerele să asigure o mai bună funcţionare a educaţiei (dacă într-adevăr acesta a fost scopul), nu a fost gândită cum trebuie. De unde şi rezultatele negative, adaugă el.

Adesea computerele au fost folosite pe post de ajutoare interactive în procesul de învăţare, dar fără ca efectele lor să fie evalute. De cele mai multe ori, cumpărarea şi implementarea unor noi sisteme erau conduse de politică şi marketing.

Niciodată în istoria educaţiei, profesorii sau şcolile nu au trebuit să ajungă din urmă un asemenea val de informaţii noi. A fost cerut şi se cere în continuare un răspuns în această privinţă.

Potrivit raportului, unele ţări consideră mai importantă tehnologia, că apare mai devreme în orarul elevilor, în timp ce în altele, precum Orientul Îndepărtat, există o atitudine mai conservatoare. În majoritatea ţărilor analizate, tehnologia ocupă în loc de mijloc în şcoli.

În ciuda agitaţiei cauzate de efectul dăunator al internetului asupra lecturii sau de impactul negativ al computerelor asupra capacităţii de învăţare, este necesară o reevaluare a raportului prin care să se ceară o justificare a introducerii tehnologiei în orar, mai spune Peter Tait, fostul director al Şcolii pregătitoare Sherborne din Marea Britanie.

Potrivit acestuia, nu se poate da vina pe tehnologie pentru rezultatele slabe din învăţământ, ci pe modul în care aceasta a fost folosită.

“În viitor, viteza tehnologiei va fi mai avansată, deci impactul asupra educaţiei va fi mai mare. Prin urmare, trebuie să fim mai bine pregătiţi”, adaugă el.

Studiul OECD e centrat pe efectele în lectură, matematică sau ştiinţă, dar mai sunt domenii care trebuie examinate în raport cu tehnologia.

„Educaţia trece printr-un moment revoluţionar, iar noi suntem la mijloc. Dar cum tehnologia şi computerul fac parte din lumea noastră, noi trebuie doar să învăţăm cum să ne folosim mai bine de ea, aşa cum ne sugerează şi raportul OECD”, concluzionează profesorul britanic.

Sursa: The Telegraph

Cele mai noi articole
Cel mai grandios canion din Sistemul Solar, dezvăluit de noi imagini uimitoare. Cum se compară cu Marele Canion al nostru
Cel mai grandios canion din Sistemul Solar, dezvăluit de noi imagini uimitoare. Cum se compară cu Marele Canion al nostru
Ce sunt anti-nutrienții și de ce ar trebui incluși în orice dietă echilibrată
Ce sunt anti-nutrienții și de ce ar trebui incluși în orice dietă echilibrată
Un experiment arată ce se poate întâmpla dacă strănuți cu ochii deschiși
Un experiment arată ce se poate întâmpla dacă strănuți cu ochii deschiși
Când au purtat oamenii haine pentru prima dată?
Când au purtat oamenii haine pentru prima dată?
NASA pregătește lansarea celei mai puternice rachete din istorie
NASA pregătește lansarea celei mai puternice rachete din istorie
Virusul Nipah, cu mortalitate ridicată, poate fi următoarea amenințare majoră pentru Asia
Virusul Nipah, cu mortalitate ridicată, poate fi următoarea amenințare majoră pentru Asia
Comandantul unui distrugător rus a furat două elice din bronz de 13 tone de la propria sa navă
Comandantul unui distrugător rus a furat două elice din bronz de 13 tone de la propria sa navă
Cercetătorii au reușit să creeze „materiale vii” din băutura fermentată Kombucha
Cercetătorii au reușit să creeze „materiale vii” din băutura fermentată Kombucha
Cum a ajuns pe tron primul ţar al Rusiei, Ivan cel Groaznic, personajul care a îngrozit o ţară întreagă
Cum a ajuns pe tron primul ţar al Rusiei, Ivan cel Groaznic, personajul care a îngrozit o ţară întreagă
Pfizer România despre întârzieri ale dozelor de vaccin: Intensificăm operațiunile de fabricație
Pfizer România despre întârzieri ale dozelor de vaccin: Intensificăm operațiunile de fabricație
România produce carne de melc de 50 milioane de lei. Care este cel mai mare producător din țara noastră
România produce carne de melc de 50 milioane de lei. Care este cel mai mare producător din țara noastră
Astronomii ar fi auzit, pentru prima oară, „sunetul” de fundal al Universului
Astronomii ar fi auzit, pentru prima oară, „sunetul” de fundal al Universului
Avertismentul cercetătorilor: Omenirea gonește spre un „viitor înfiorător” pe care nici nu îl înțelege
Avertismentul cercetătorilor: Omenirea gonește spre un „viitor înfiorător” pe care nici nu îl înțelege
Acidificarea oceanelor poate face ca unele specii să strălucească mai intens
Acidificarea oceanelor poate face ca unele specii să strălucească mai intens
Urmele unei epave misterioase au ieșit la suprafață pe nisipurile unei insule din Carolina de Nord
Urmele unei epave misterioase au ieșit la suprafață pe nisipurile unei insule din Carolina de Nord
Noi cercetări arată că există, de fapt, trei subtipuri diferite ale maladiei Alzheimer
Noi cercetări arată că există, de fapt, trei subtipuri diferite ale maladiei Alzheimer
Un dispozitiv wireless micuț ar putea fi soluția pentru obezitate și pierderea în greutate
Un dispozitiv wireless micuț ar putea fi soluția pentru obezitate și pierderea în greutate
Păsările au un misterios „simț cuantic”, iar cercetătorii l-au observat direct pentru prima oară în istorie
Păsările au un misterios „simț cuantic”, iar cercetătorii l-au observat direct pentru prima oară în istorie