Home » Lumea digitală » PLANUL utopic al Netflix de a cuceri lumea

PLANUL utopic al Netflix de a cuceri lumea

PLANUL utopic al Netflix de a cuceri lumea
Publicat: 08.01.2016
Obiectivul pe care Netflix şi l-a propus de Anul Nou pentru 2016 a fost să devină un serviciu cu adevărat global, iar compania a îndeplinit în mare măsură această ţintă chiar înainte să se încheie prima săptămână din ianuarie, scrie Bloomberg.

În timp ce directorul general al companiei, Reed Hastings, susţinea un discurs la salonul IT Consumer Electronics Show (CES), din Las Vegas, Neflix era lansat în 130 de ţări. În prezent, Netflix este disponibil la nivel global, singura excepţie notabilă fiind China.

Serviciile oferite vor fi universale. În loc să-şi adapteze serviciile la fiecare ţară, Netflix vrea să devină un canal de televiziune pe internet identic pentru privitori din Irlanda, Israel, Iran sau Indonezia. Este o mutare îndrăzneaţă, bazată pe două presupuneri foarte optimiste: că Netflix poate rescrie modul în care companiile media vând drepturile pentru emisiunile TV şi pentru filme, precum şi că algoritmii săi sunt mai puternici decât diferenţele culturale dintre persoane care locuiesc în ţări diferite.

Pe partea de afaceri, de la inventarea camerelor video, deţinătorii drepturilor media au acordat licenţe pentru conţinut prin înţelegeri la nivel naţional. Până la apariţia streaming-ului, această abordare avea sens, întrucât companiile de cablu nu operează la nivel global.

În era internetului, însă, acest mod de a lucra conduce la situaţii ciudate, notează Bloomberg.

De exemplu, când Netflix s-a lansat pe unele dintre pieţele europene, a făcut acest lucru fără hitul House of Cards, deoarece nu deţine drepturile pentru acesta. De asemenea, doar fanii Star Wars destul de norocoşi să locuiască în Canada vor putea vizualiza online The Force Awakens.

Directorul de produs al Netflix, Neil Hunt, descrie situaţia actuală ca pe o etapă nefericită dar temporară către o dispariţie a graniţelor la nivel internaţional, cel puţin în ceea ce priveşte programele de televiziune. Netflix vrea să încheie înţelegeri pentru a furniza conţinut oriunde în lume.

Drumul va fi greu, potrivit Bloomberg, întrucât mulţi dintre posibilii parteneri al companiei nu pot încheia astfel de acorduri nici dacă ar vrea. Alţii sunt nemulţumiţi că li se cere să cedeze drepturi care pot valora foarte mult şi pe care le-au vândut separat timp îndelungat.

„S-ar putea întâmpla în 20 de ani sau niciodată. Am vrea foarte mult să reuşim acest lucru”, a declarat Hunt într-un interviu cu mai mulţi jurnalişti.

Între timp, soluţia companiei este de a produce propriile emisiuni şi filme. Ştiind că poate face orice cu propriile producţii, Netflix intenţionează să aloce 5 miliarde de dolari pentru programe în acest an, dubând producţia proprie de seriale.

În ultimul an, Netflix a făcut o schimbare subtilă, dar importantă. Iniţial, compania a analizat preferinţele audienţelor locale pentru a se decide unde să-şi lanseze serviciile şi cum să adapteze oferta. Netflix a renunţat, însă, să mai procedeze astfel.

„Dacă vrei să te lansezi peste tot, nu ai nevoie de foarte multe informaţii”, a spus Hunt.

Abordarea este contrară altor companii din media şi IT. Şefii de la Spotify, de asemenea concentraţi pe extinderea internaţională, încheie încă înţelegeri individuale pentru conţinut, un proces greoi.

O barieră semnificativă pentru intrarea pe piaţa din Coreea, de exemplu, a fost dificultatea de a obţine drepturi de la toate casele de discuri care controlează accesul la cele mai mari hituri pop locale.

Atunci când Mark Greenberg, directorul general al EPIX, conducea operaţiunile internaţionale ale Showtime, a descoperit că localizarea serviciului pentru fiecare piaţă în parte era practic toată treaba pe care o avea de făcut.

„Era greu. Aveam parteneri străini pentru aproape fiecare proiect mixt, pentru că eram conştienţi că nu cunoşteam piaţa: obiceiuri locale, practici locale, cum gândesc oamenii, ce se caută, echilibrul dintre conţinutul american şi cel local”, a spus el.

Netflix mizează pe faptul că poate produce un număr restrâns de programe atractive la nivel global şi că poate obţine licenţe pentru conţinut local, scopul companiei fiind de a construi o singură galerie globală de conţinut, în loc de mai multe regionale.

Strategia pare de-a dreptul o utopie, potrivit Bloomberg.

În trecut, emisiunile şi filmele care vizau un public cât mai amplu posibil au fost ironizate de-a lungul timpului ca fiind mult prea simplificate. Într-o oarecare măsură, Netflix va trebui să prioritizeze producţia de emisiuni originale cu posibilă audienţă cât mai largă, ceea ce înseamnă că va livra pe pieţele mai mici producţii adaptate pentru cele mari.

Şefii companiei insistă, însă, că un serviciu identic la nivel global va spori chiar diversitatea conţinutului. Directorul pentru achiziţii, Elizabeth Bradley, afirmă că galeria globală de conţinut deschide noi pieţe uriaşe pentru producătorii de filme. De exemplu, dacă Netflix descoperă că fanilor Anime din Japonia le plac unele block bustere de la Hollywood, îşi poate da seama ce producţii Anime ar avea succes la americanii care privesc block busterele respective.

„Putem să ajutăm la distribuţia de conţinut Anime la nivel global”, afirmă Bradley.

Pentru că Netflix este o galerie de conţinut şi nu un post TV clasic, poate avea o interfaţă foarte diferită pentru diverşi utilizatori, chiar dacă colecţia este aceeaşi. Directorul de produs al Netflix, Neil Hunt, vede serviciul global ca pe un grup de audienţe mai mici şi nu ca pe un singur grup mare.

Totuşi, în loc de editori şi strategii de conţinut la nivel local, compania are un singur motor pentru recomandări. Algoritmii Netflix pot începe acum să descopere ceea ce preferă să vizualizeze întreaga planetă. Astfel, vor fi distruse barierele geografice, iar unele producţii vor atrage audienţe surprinzător de mari, chiar din rândul unor oameni care nu s-ar fi gândit niciodată să caute singuri astfel de conţinut.

Netflix este disponibil de săptămâna aceasta şi în România. Netlfix este disponibil pe Netflix.com sau Netflix.ro, cu trei oferte, de 7,99, 9,99 şi 11,99 euro, în funcţie de numărul dispozitivelor de pe care utilizatorul doreşte să urmărească filmele (de la unu la patru) şi calitatea dorită (HD sau nu).

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra