Home » Lumea digitală » Cercetătorii au inventat patru dispozitive cu ajutorul cărora putem experimenta capacităţile cavalerilor Jedi – FOTO+VIDEO

Publicat: 29.05.2016
Dispozitivele se numesc ,,GauntLev", ,,Sonic Screwdriver", ,,Ultra Tongs" şi ,,Le Whaf".
În seria de filme ,,Războiul Stelelor”, Anakin Skywalker şi ceilalţi cavaleri Jedi foloseau ,,Forţa” pentru a manipula obiecte, fără a le atinge. Acum, o echipă de cercetători încearcă să transpună această capacitate în realitate, inventând trei dispozitive care folosesc levitaţia acustică pentru a face obiecte de mici dimensiuni să leviteze.

Tehnologia după care funcţionează dispozitivele create de un grup de specialişti din cadrul Universităţii din Bristol, Regatul Unit, se numeşte levitaţie acustică. Cu ajutorul acesteia, particulele pot fi suspendate în aer folosind presiunea undelor sonore. Pentru a transpune acest principiu în realitate, experţii britanici au utilizat traductoare, pentru a crea câmpuri asemănătoare unor ,,capcane acustice”.

GauntLev (Foto:popsci.com)

Dispozitivul principal, denumit ,,Gauntlet of Levitation” sau ,,GauntLev”, a fost conceput ca o mănuşă care poate fi folosită pentru a manipula obiecte fără a le atinge. Celelalte două invenţii care utilizează această tehnologie sunt ,,Sonic Screwdriver” şi ,,Ultra Tongs”. Primul dintre acestea are forma unui baston, în timp ce al doilea este asemănător unor cleşti.

Sonic Screwdriver (Foto:captură video)

Cercetătorii au dezvoltat această tehnologie pentru a le permite oamenilor să manipuleze materiale periculoase în condiţii de gravitaţie zero şi fără să le atingă.

Ultra Tongs (Foto:adsrsounds.com)

Toate cele trei prototipuri s-au dovedit a fi de succes, însă la fel ca şi cele mai noi tehnologii, ele au propriile lor limitări. Deşi, în momentul de faţă, dispozitivele pot fi utilizate numai pentru a manipula obiecte de mici dimensiuni, specialiştii spun că ,,ele reprezintă o adevărată piatră de hotar în aşteptările noastre de la tehnologiile care urmează să fie dezvoltate”.

Sursa:dailymail.co.uk

Un alt grup de cercetători de la Universitatea din Bristol a creat un concept similar, dar care urmează să fie folosit pentru a face substanţele lichide să leviteze. Oamenii de ştiinţă britanici au produs ceea ce ei susţin că este ,,primul aparat de făcut cocktail care levitează”. La fel ca şi în cazurile precedente, dispozitivul foloseşte unde sonore, însă pentru a suspenda picături de alcool, pe care consumatorii le pot savura fără a pune mâna pe pahar.

Sursa:dailymail.co.uk

Aparatul, denumit ,,,Le Whaf”, poate fi folosit atât pentru băuturi, cât şi pentru mâncare. Invenţia a fost realizată de un profesor de la Universitatea Harvard, împreună cu un cercetător specializat în studiul aerosolilor.

Brăţară inteligentă care ne atenţionează prin energie electrică dacă cheltuim prea mulţi bani