Prima pagină Lumea digitala

IRL, noii ochelari cu ''AdBlock'' pentru mediul offline

Cătălin Niţu | 11.12.2018 | ● Vizualizări: 235
Foto: go4it     + zoom
Galerie foto (1)

Problema reclamelor intruzive a fost parţial rezolvată folosind extensii de browser de tip AdBlock, însă în viaţa reală suntem încă bombardaţi cu reclame din toate părţile. Un startup numit IRL (In Real Life) propune însă o soluţie de acest gen şi pentru momentele „offline”, promiţând o pereche de ochelari care poate bloca toate ecranele din jur, pentru a limita pe cât posibil „bombardarea” cu imagini în mişcare.

Ochelarii IRL nu folosesc o tehnologie foarte avansată şi nici măcar nu aduc pe piaţă ceva complet nou, ochelarii de soare obişnuiţi cu polarizare anulând deja imaginile de pe display-uri, dacă sunt privite la 90 de grade. Ce a făcut însă IRL este să mute unghiul de polarizare al lentilelor cu 90 de grade, astfel încât atunci când priveşti un display în mod normal, acesta să pară închis.

Motivul pentru care conţinutul afişat pe display este anulat, este pelicula de polarizare aplicată pe majoritatea display-urilor LCD, care transmite lumina produsă la un unghi care este reflectat de lentilele ochelarilor cu polarizare verticală.

Cei care optează pentru aceşti ochelari vor fi astfel feriţi de reclamele de pe ecranele din jurul lor şi vor putea de asemenea să se concentreze mai bine pe alte activităţi, fără ca atenţia să le fie distrasă de imaigni în mişcare de pe ecranele din jurul lor. IRL promite ca ochelarii să anuleze imaginile de pe majoritatea televizoarelor, multe dintre monitoarele de computer, însă nu şi imaginile de pe telefoane. Aceasta din urmă este ar trebui însă să fie cu un mic asterisc, întrucât doar telefoanele cu panouri OLED pot trece de ochelarii IRL, nu şi cele cu ecrane LCD.

Continuarea pe go4it