Prima pagină Lumea digitala

Facebook a permis Amazon, Spotify, Microsoft să aibă acces la mesaje private ale utilizatorilor

Ana Obretin 12.20.2018 | ● Vizualizări: 446

Facebook a dat acces la unele companii din domeniul tehnologiei, precum Amazon, Spotify şi Microsoft, la mesajele private ale utilizatorilor, potrivit unor documente interne ale reţelei de socializare online, obţinute şi citate de The New York Times.

Facebook a oferit Netflix şi Spotify acces la mesajele private ale utilizatorilor pentru a promova show-uri şi piese prin intermediul mesageriei reţelei, se arată în documentele obţinute de publicaţia americană, citată de Mediafax.



În baza unor înţelegeri speciale, compania Bing a putut vedea listele de prieteni ale utilizatorilor, fără a avea consimţământul acestora. Totodată, Amazon a avut acces la numele şi datele de contact ale utilizatorilor, prin intermediul prietenilor acestora, iar Yahoo a folosit platforma pentru a vedea mesaje private.

Înţelegerile încheiate între Facebook şi aceste companii au avut ca scop creşterea numărului de utilizatori ai reţelei de socializare online şi promovarea acesteia. În plus, companiile au putut să îşi promoveze produsele şi serviciile mult mai eficient, pentru publicul ţintă.

Facebook a încheiat astfel de înţelegeri cu peste 150 de companii, scrie The New York Times. Dintre acestea, cele mai multe sunt distribuitori online, din divertisment, precum şi alte domenii tehnologice.

Un oficial Facebook a afirmat că niciunul dintre aceste parteneriate nu a încălcat regulile privind protejarea datelor personale ale utilizatorilor şi reglementările din domeniul comerţului, în timp ce companiile au fost obligate să respecte politicile reţelei de socializare online privind abonaţii.

Accesul oferit acestor companii s-a tradus printr-o îmbunătăţire a serviciilor sale, a mai spus reprezentantul reţelei sociale. Totodată, nu a fost nevoie să ceară permisiunea utilizatorilor în acest sens, pentru că accesul este reglementat prin regulile de folosire a Facebook.

Totuşi, reprezentanţii Facebook au recunoscut că nu au fost vigilenţi în ceea ce priveşte administrarea parteneriatelor, iar unele companii au putut avea acces la date chiar şi după expirarea termenilor înţelegerilor.

Numele Facebook este legat, în ultimele luni, de mai multe scandaluri în ceea ce priveşte protejarea datelor private ale utilizatorilor. Reprezentanţii companiei continuă, însă, să afirme că utilizatorii au control total asupra datelor lor.