Home » Lumea digitală » Facebook ia atitudine faţă de vânzarea ”medicamentelor minune”

Facebook ia atitudine faţă de vânzarea ”medicamentelor minune”

Facebook ia atitudine faţă de vânzarea ”medicamentelor minune”
Publicat: 05.07.2019
Unele pagini sau grupuri de Facebook sunt folosite pentru a face reclamă şi a comercializa „medicamente miniune”, care pot pune în pericol viaţa celor care le cumpără.

Facebook se dovedeşte a fi mai mult decât o modalitate prin care putem ţine legătura cu prietenii sau cu familiile noastre, pentru unii utilizatori se poate dovedi şi un loc de promovare a unor produse. Dintre acestea, în atenţia oficialilor Facebook au intrat medicamentele minune.

Reprezentanţii reţelei de socializare au anunţat că vor lua măsuri pentru reducerea numărului de postări şi reclame în care sunt incluse informaţii despre efectele benefice ale unor medicamente sau suplimente care se dovedesc că pun viaţa în pericol, notează Futurism.

„Oamenii se adună pe Facebook pentru a vorbi despre sau a face publicitate în domenii precum nutriţia, fitness-ul sau problemele de sănătate”, a declarat Travis Yeh, mangerul departamentului de producţie al Facebook. „Dar pentru a ne asigura că oamenii au parte de informaţi corecte legate de sănătate şi de sprijinul de care au nevoie, este imperativ să minimizăm conţinutul senzaţional sau înşelător”, a mai declarat acesta.

Pentru a putea pune în practică acest deziderat, Facebook poate să îşi folosească algoritmii pentru a se asigura că postările legate de medicamentele minune, cele legate de dezinformări medicale sau cele în care se face reclamă unor produse sau servicii pentru slăbit apar mai rar în newsfeed-ul utilizatorilor.

Din cauza implicaţiilor asupra sănătăţii pe care unele dintre aceste produse care sunt promovate pe reţelele de socializare, pe Facebook se pune multă presiune pentru a lua atitudine în acest caz. Dacă modificarea algoritmilor nu va avea succes, atunci oficialii vor fi nevoiţi să găsească alte metode pentru a a se asigura că respecitvele produse nu mai au parte de publicitatea oferită de reţelele sociale.

Citeşte şi:

 

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021, iar în prezent este colaborator al site-ului. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase