Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Care este cea mai rapidă vieţuitoare din lume?

Care este cea mai rapidă vieţuitoare din lume?

Publicat: 15.08.2014
Şoimul călător este cu siguranţă cea mai răspândită specie de pasăre de pradă din lume, cele 17 subspecii catalogate de ornitologi fiind întâlnite pe toată suprafaţa Terrei cu excepţia oceanelor, Noii Zeelande şi Antarcticii.

Conform unor experimente făcute de specialişti din cadrul National Geographic, cea mai mare viteză înregistrată la un şoim călător care cobora în picaj a fost de 389 kilometri pe oră, dar specialiştii susţin că această pasăre poate atinge viteze chiar mai mari.

În timpul atacului, păsările lovite de şoimi în cap sau coloana vertebrală la astfel de viteze, mor instantaneu fără ca măcar să-şi observe inamicul.

Pentru a rezista la forţele gravitaţionale care apar la aceste viteze uluitoare, organismul şoimilor călători a dobândit de-a lungul timpului o serie de adaptări speciale. Astfel, şoimul călător are cele mai dure şi mai tari pene între toate păsările din lume, secreţiile sale lacrimale sunt extrem de dense pentru ca forţa de fricţiune a aerului să nu-i afecteze ochiul.