Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Cum pot cactuşii să trăiască fără apă?

Cum pot cactuşii să trăiască fără apă?

Publicat: 13.05.2015
Fiecare fiinţă vie care ajunge în deşert are de-a face cu problema lipsei de apă. Iar dacă nu găseşte un răspuns la această întrebare, nu poate supravieţui.

Cactuşii nu trăiesc fără apă, însă reuşesc să supravieţuiască lungi perioade de timp, într-un mod remarcabil, fără ploi. Plantele ce cresc în condiţii de mediu normale irosesc o mare cantitate de apă. Apa în plus se evaporă.

Cactuşii supravieţuiesc deoarece nu au frunze. Cozile lor sunt formate în aşa fel încât puţin din suprafaţa lor este expusă razelor directe ale soarelui. Astfel, hidratarea nu se pierde aproape deloc. În plus, cozile cactuşilor sunt groase şi pot depozita apă.

Cactuşii au şi un strat gros de membrană ce adaugă un plus de protecţie apei. Spinii acestor plante le apără de orice animale însetate ce se pot adăpa din rezerva lor. Astfel, cactuşii de dimensiuni mari pot trăi chiar şi peste doi ani fără apă.

Cactuşii sunt plante normale care produc flori şi fructe cu seminţe. Florile lor sunt minunate, iar un deşert înflorat ar fi colorat în galben intens, roşu şi purpuriu.

Peste 1.000 de specii de cactuşi au fost descoperite până în prezent. Există plante din America de Sud şi Centrală, din Mexic, dar şi din partea de sud-vest a Statelor Unite. Tipurile de cactuşi diferă de la mici spini crescuţi deasupra solului până la marele „saguaro”, planta reprezentativă a Arizonei. Acest cactus poate ajunge la 10 – 20 metri înălţime.

Siropul din interiorul cactuşilor se poate transforma în medicamente şi băuturi fermentate. De altfel, din cozile şi fructele acestor plante dure pot deveni bomboane delicioase şi conservanţi. Mulţi dintre cactuşii de dimensiuni mici au devenit plante de apartament.

Atunci când sunt plantaţi în ghiveci, este necesară o bună asanare. Cactuşii pot fi udaţi la fiecare patru zile, pe parcursul verii şi odată la două săptămâni, în timpul iernii.