Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce pot vorbi papagalii? – VIDEO

De ce pot vorbi papagalii? – VIDEO

Autor: Alin Motogna 01.29.2016
De ce pot vorbi papagalii? – VIDEO

Ştiai că păsările sunt singurele animale, cu excepţia omului, care pot reproduce limbajul uman? Unele zburătoare, precum ciorile, corbii sau păsările colibri pot copia sunetele pe care le aud în mediul lor de viaţă, însă, de departe, cei mai buni imitatori sunt papagalii. De exemplu, un reprezentant al speciei gri africane din Grădina Zoologică din Knoxville, Tennessee, poate reproduce aproximativ 200 de cuvinte.

Motivul pentru care aceste păsări sunt capabile de a imita limbajul uman constă în faptul că cel puţin jumătate din speciile cu aripi pot cânta. Din câte se pare, ele au la nivelul creierului lor o zonă care se numeşte „sistem de cântec”. În interiorul acestuia se află o porţiune denumită „nucleul interior”. Acesta este esenţial în procesul prin care păsările învaţă să cânte. Din câte se pare, papagalii se nasc cu o porţiune suplimentară („înveliş exterior”), ce îi ajută să dezvolte capacităţi sporite de imitare a sunetelor.

Papagalii sunt fiinţe sociale, ceea ce înseamnă că simt întotdeauna nevoia de a se afla în preajma semenilor lor. În sălbăticie, papagalii imită sunetele celorlalte păsări, deoarece sunt înconjurate de acestea. Dar, în momentul în care se află printre oameni, ei imită cuvintele pe care aceştia le pronunţă, deoarece îi consideră pe stăpânii lor ca făcând parte din aceeaşi familie.

Prin urmare, papagalii copiază sunetele umane pentru a se integra în comunitatea acestora. Cu antrenament, unele păsări pot învăţa sensul cuvintelor, numele mâncării lor favorite sau chiar să numere până la cifra 8. Un astfel de exemplu este Einstein, un papagal gri african, a cărui inteligenţă poate fi comparată cu cea a unui copil de 5 ani.

Sursa: mentalfloss.com