Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Ce provoacă ,,mirosul de bătrân”?

Ce provoacă ,,mirosul de bătrân”?

Publicat: 09.11.2016
Oricine a observat că persoanele vârstnice au un miros distinctiv. Precum alte mirosuri specifice, cel al bătrânilor este produs prin descompunerea chimicalelor din glandele cutanate în molecule mici mirositoare, care ies prin piele.

În 2000, un cercetător japonez a descoperit că la oameni concentraţia de 2-nonenal creşte o dată cu vârsta. În cadrul experimentului, au fost prezenţi 22 de participanţi cu vârsta între 26 şi 75 de ani care au purtat tricouri cu zone care absorb mirosurile. După câteva nopţii în care au fost purtate, cercetătorii au analizat moleculele care au fost absorbite de îmbrăcăminte. Experţii au descoperit un număr mai crescut de compuşi 2-nonenal în tricourile purtate de persoanele de peste 40 de ani.

În cazul grupului de peste 40 de ani, numărul compuşilor creştea o dată cu vârsta, subiecţii cei mai bătrâni producând de trei ori mai mulţi compuşi decât cei cu vârste mijloci.

Experţii consideră că compusul 2-nonenal provine din degradarea lanţului de acizi graşi Omega-7, nesaturaţi. Însă, factorul care provoacă creşterea producţiei de acizi graşi o dată cu vremea este încă necunoscut. Însă, experţii speculează că ar putea fi legat de schimbările din metabolism.

O altă mare întrebare care nu are un răspuns cert se referă la scopul pe care îl au aceşti compuşi. Oamenii şi alte mamifere pot diferenţia indivizii bătrâni de cei tineri prin intermediul mirosului.

Sursa: MantalFloss