Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Care este cel mai mare dinozaur din lume?

Care este cel mai mare dinozaur din lume?

Publicat: 23.02.2019
Bătălia pentru cel mai mare dinozaur din lume este una complicată. De asemenea, există trei categorii pentru acest titlu: cel mai greu, cel mai lung şi cel mai înalt.

Cel mai greu dinozaur

Dacă luăm în considerare categoria de cel mai greu dinozaur din lume, medalia de aur ar putea fi oferită lui Argentinosaurus. Acest titanosaur supermasiv a trăit în urmă cu aproape 100 de milioane de ani până acum 93 de milioane de ani, în timpul Cretacicului, în zona Argentinei din prezent.

Estimările greutăţii lui Argentinosaurus sunt foarte variate, conform Muzeului de Istorie Naturală din Londra ar fi avut aproximativ 77 de tone, iar conform Muzeului Naţional de Istorie Naturală din New York ar fi avut aproximativ 90 de tone. Nu este de mirare că aceste calcule sunt diferite, având în vedere că sunt cunoscute doar 13 oase de Argentinosaurus.

Un alt pretendent la acest titlu este Patagotitan, un titanosaur ce ar cântări aproximativ 69 de tone şi a trăit în urmă cu 100 milioane de ani în Argentina. Calculul a fost realizat în urma analizării rămăşiţelor mai multor indivizi, scrie Live Science.

Cum calculează cercetătorii greutatea animalelor dispărute?

Cercetătorii măsoară minimul circumferinţei humerusului al aceluiaşi individ. Apoi adaugă numărul într-o formulă. Rezultatul este corelat cu masa animalului. În cazul în care humerusul este diferit de la un individ la altul, masa animalului este aproximativă

Cel mai lung dinozaur

Premiul revine în acest caz lui Diplodocus sau Mamenchisaurus, ce poate fi descris ca un sauropod subţire şi alungit. „Ambii sunt cunoscuţi în urma descoperirii scheletelor aproape complete şi ambii au o lungime de aproximativ 35 de metri”, a declarat Kenneth Lacovara, profesor de paleontologie şi geologie al Universităţii din Glassboro, New Jersey.

În contrast, titanosaurii erau mai mici ca lungime. De exemplu Dreadnoughtus avea o lungime de 26 de metri.  Această categorie este, însă, extrem de neclară. „Unii dinozauri despre care se crede că ar fi avut cea mai mare lungime prezintă schelete foarte fragmentate”, a declarat Lacovara. De asemenea, Amphicoelias, un sauropod cunoscut doar dintr-o schiţă regăsită într-un caiet din secolul XIX al paleontologului Edward Coper, este deseori considerat ca fiind cel mai lung, înalt şi greu dinozaur. „Vertebrele ar fi fost pierdute sau distruse în timpul transportului sau poate nu au existat niciodată”, a afirmat Lacovar.

Cel mai înalt dinozaur

Deţinătorul acestui titlu ar fi Giraffatitan, ce ar fi avut o înălţime de 12 metri. Sauropodul a trăit în urmă cu 150 milioane de ani (Jurassic), în Tanzania din prezent.

Am putea readuce la viaţa una dintre speciile de dinozaur?

Care era dinozaurul supranumit „Ucigaşul Misterios”?

Un dinozaur mai mare decât T. rex a fost descoperit în Italia