Home » Natură » Cercetătorii români au descoperit noi specii de paraziţi

Cercetătorii români au descoperit noi specii de paraziţi

Publicat: 24.03.2015
Cercetătorii români au descoperit noi specii de paraziţi
Cercetători clujeni au descoperit trei specii noi de paraziţi în urma unor expediţii făcute în străinătate, în prezent aceştia lucrând împreună cu alţi cercetărori străini la descrierea altor specii colectate din România, Kenya, Coasta de Fildeş şi Republica Centrafricană.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, luni, de reprezentanţii Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) Cluj, o echipă de cercetători de la Disciplina de Parazitologie şi Boli Parazitare au participat, în ultimii ani, la mai multe expediţii ştiinţifice desfăşurate atât în ţară, cât şi în regiuni tropicale, reuşind să facă importante descoperiri ce ţin de paraziţi şi boli parazitare, în baza unui proiect de cercetare finanţat din fonduri naţionale.

Astfel, echipa de cercetători ai Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca coordonată de profesorul Andrei Mihalca a descoperit şi a făcut studii pe o nouă specie de protozoar parazit de la o şopârlă din Kenya, rezultatele fiind publicate în revista Systematic Parasitology.

Tot în Kenya, specialiştii clujeni au descoperit şi descris o nouă specie de parazit extern la antilopele dik-dik, descoperirea fiind publicată în revista americană Journal of Parasitology, în 2015.

“Împreună cu o echipă de specialişti de la Budapesta, echipa de la USAMV Cluj-Napoca a caracterizat o nouă specie de căpuşă, parazită pe lilieci în Ungaria, descrierea acesteia fiind făcută în prestigioasa revistă ştiinţifică Parasites & Vectors, cotată pe poziţia a opta la nivel mondial în domeniul Parazitologiei”, se arată în comunicatul de presă al USAMV

Coordonatorul proiectului, profesorul Andrei Mihalca, a declarat că ultimele descoperiri ale echipei de cercetători „cresc prestigiul universităţii şi duc la atragerea mai multor fonduri pentru cercetare”.

„Sigur că aceste descoperiri nu au un impact puternic pe termen scurt, dar contribuie la cunoaşterea biodiversităţii şi vor avea impact pe termen lung. Pentru universitate, aceste lucrări înseamnă prestigiu, publicarea lucrărilor în reviste de ştiinţă recunoscute la nivel internaţional atrage prestigiu şi implicit se ajunge la atragerea de noi fonduri pentru cercetare”, a declarat Andrei Mihalca.

Mihalca a mai precizat că, în expediţiile străine, oamenii pe care i-a coordonat au colaborat cu specialişti străini.

„Noi nu suntem specialişti pe grupe de paraziţi, noi suntem medici veterinari, lucrăm cu boli, mai mult pe parte de animale domestice, câini, de exemplu, dar în aceste expediţii luăm probe şi de la animale sălbatice. De exemplu, la căpuşele descoperite în Ungaria, experţii de acolo au descoperit căpuşa, dar noi am făcut analiza de genetică moleculară”, a mai declarat profesorul Andrei Mihalca.

Potrivit acestuia, proiectul de cercetare finanţat din fonduri naţionale are o valoare de aproape 1,5 milioane de lei şi ar fi trebuit să dureze trei ani, respectiv să se încheie în 2014, însă din cauză că alocarea fondurilor a fost reeşalonată proiectul se va încheia abia în 2016.

Coordonatorul proiectului a mai declarat că, în prezent, echipa de cercetători lucrează împreună cu specialişti din Germania, Spania, SUA, dar şi de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală “Grigore Antipa”, pentru descrierea altor specii noi pentru ştiinţă, colectate din România, Kenya, Coasta de Fildeş şi Republica Centrafricană.

SURSA: Mediafax

Barajele ar putea fi o alternativă în hrănirea sustenabilă a lumii
Legăturile dintre două mari puteri antice, dezvăluite de rămășițele unei maimuțe
Top 10 cele mai bune filme de Crăciun
Cum ne afectează tenul alimentele de Crăciun și ce recomandă dermatologii?
Oamenii pretențioși își aleg mâncarea în funcție de culoarea farfuriei, arată un studiu
Infecțiile bacteriene, a doua cauză de deces la nivel mondial
1 decembrie 1918, Ferdinand I și Regina Maria revin în București. „Ne întorsesem ca Rege și Regină a tuturor românilor”
Marte ar fi avut atât de multă apă încât planeta ar fi fost acoperită de un ocean global
Cele mai geroase ierni din România. Unde a fost Polul frigului în 1942?
Pisaniile lui Ștefan cel Mare, găsite în Herson. „Sunt neatinse, în siguranță”
De ce a folosit Bob Dylan o mașină pentru a-și duplica semnătura? Cântărețul și-a cerut public scuze
Cum va fi vremea în decembrie? Meteorologii anunță temperaturi ridicate
Care au fost joburile cele mai căutate de români în 2022?
Marea Barieră de Corali din Australia ar trebui inclusă pe lista patrimoniilor „în pericol”