Home » Natura » O broscuţă „Transformers”, descoperită în jungla din Ecuador

O broscuţă „Transformers”, descoperită în jungla din Ecuador

Alexandra PELE 04.03.2015
O broscuţă capabilă să îşi modifice radical aspectul fizic în doar câteva minute, motiv pentru care a fost asemănată cu roboţii din franciza cinematografică "Transformers", a fost descoperită în pădurile din Ecuador, o ţară în care se află una dintre cele mai importante biodiversităţi din lume.

De culoare verde, strania vieţuitoare din clasa batracienilor, denumită Pristimantis mutabilis, reprezintă unica specie de vertebrate din lume repertorizată până în prezent care este capabilă să facă să dispară protuberanţele şi rugozitatea de pe pielea sa, care devine în doar câteva minute netedă şi lucioasă, informează fr.news.yahoo.com.

„Este o raritate. Am remarcat deja câteva reptile care pot să îşi schimbe culoarea pielii, precum cameleonii, dar nu am observat niciodată până acum modificări atât de notabile în privinţa texturii tegumentului”, a explicat biologul Juan Manuel Guayasamin, coordonatorul unei echipe de cercetători.

În doar 330 de secunde, această broscuţă, ce are o lungime de 2,5 centimetri, poate să îşi modifice aspectul fizic, probabil pentru a scăpa de prădători, a adăugat acelaşi biolog, directorul Centrului de cercetări ştiinţifice despre biodiversitate şi schimbări climatice din cadrul Universităţii tehnologice indo-americane din Ecuador.

„Cel mai extraordinar aspect constă în faptul că această modificare de textură apare la o specie de vertebrate”, a subliniat profesorul Guayasamin, care reaminteşte faptul că doar anumite nevertebrate dispun de o piele care poate să îşi schimbe culoarea şi aspectul.

Habitatul acestei broscuţe din pădurile andine ecuadoriene este alcătuit din muşchi, în care ea poate să se ascundă foarte uşor.
Caracterizată şi printr-un repertoriu larg de sunete pe care le emite, Pristimantis mutabilis „este destul de comună”, deşi trăieşte într-un mediu de viaţă în care este greu de pătruns. Până în prezent, cercetătorii au descoperit doar şapte exemplare din această specie.

Deşi existenţa ei a fost făcută publică abia recent, printr-un studiu apărut în Zoological Journal, o revistă tipărită de Linnean Society din Londra, descoperirea speciei datează din anul 2009, fiind realizată de savanţii americani Tim şi Katherine Krynak, în rezervaţia naturală Las Gralarias, aflată la 35 de kilometri de Quito, capitala Ecuadorului.

Cu 557 specii de amfibieni, Ecuadorul ocupă locul al treilea în lume în topul ţărilor cu cea mai vastă biodiversitate în ceea ce priveşte aceste vieţuitoare, după Brazilia şi Columbia.