Home » Natura » Top 5 cele mai otrăvitoare flori

Top 5 cele mai otrăvitoare flori

Marina Manastîrlî 03.30.2016
Frumoase, florile ne colorează viaţa şi ne bucură ochiul, dar unele dintre aceste minunate creaţii ale naturii pot provoca dureri de cap, convulsii sau pur şi simplu pot omorî.

Potrivit cărţii ”Manualul otrăvurilor şi Plantelor dăunătoare„, copiii sub 6 ani sunt cei mai vulnerabili, ei reprezintă cauzele a 85 la sută din toate apelurile către centrele de toxicologie.

Rododendroni, copacul wisteria, oleandru şi ficusul sunt doar câteva dintre plantele frumoase ale căror capacităţi ar putea să vă surprindă. Mai jos găsiţi lista cu 5 cele mai toxice, dar şi comune plante otrăvitoare:

Narcisa

Aceşti minunaţi vestitori ai primăverii, galbeni (aka daffodils) şi albi (jonquils), sunt, de fapt, toxici în cazul consumării bulbilor în cantităţi mari.  De multe ori, oamenii confundă bulbii de narcise cu ceapa.

Sursa foto: thepoisondiaries.tumblr.com/

Semnele de intoxicaţie sunt: greaţă, vome, crampe şi diaree. Un medic ar putea recomanda hidratare intravenoasă şi / sau medicamente pentru a stopa voma şi senzaţia de greaţă în cazul în care simptomele sunt severe sau pacientul este un copil.

Ficus

Cunoscut şi ca smochinul înlăcrimat, copacul benjamin sau planta de cauciuc înfrunzită, ficusul conţine în frunze şi în tulpină o sevă lăptoasă ce este toxică.

Ficus auriculata. Sursa foto:Wikimedia

Există aproximativ 800 de specii de arbori ficus, arbuşti şi viţă de vie, dintre care multe sunt crescute ca plane de ghiveci, în ghivece sau afară, dar numai în zonele călduroase unde unele specii pot creşte până la 23 centimetri.

Pericolul care te paşte la atingerea unui ficus este mâncărimea pielii şi inflamaţiile. Pentru a remedia aceste reacţii, medicul  prescrie medicamente pentru alergie sau antiinflamatoare.

Crizantema

De o varietate copleşitoare de culori, portocalii, galbene sau albe, aceste minunate flori pot fi regăsite în multe grădiniţe cu flori din faţa casei sau în ghivece pe balcoane.

Sunt între 100 ş 200 de specii de Crizanteme, care cresc, în general, înălţându-se deasupra solului, dar în timp se pot transforma în arbuşti. Aceste plante sunt toxice pentru oameni, dar nu într-o doză periculoasă. Atingerea lor poate cauza usturimi şi mâncărimi ale pielii, precum şi inflamarea locului ce a intrat în contact cu planta.

Lăcrămioara

În latină Convallaria majalis, aceste flori încântătoare, cunoscute şi sub denumirea de mărgăritar sau clopoţei, sunt în întregime otrăvitoare. Ingestia unei mici cantităţi s-ar putea să nu vă răneasca prea mult, dar dacă se consumă o cantitate mai mare, consecinţele pot fi diverse: se pot manifesta ameţeli, stare de greaţă şi vomă, dureri la nivelul gurii şi dureri abdominale, diaree şi crampe stomacale. De asemenea poate fi afectată şi inima, bătăile inimii pot deveni neregulate rapide sau se pot încetini.

Sursa foto:K5 in Sweden/flickr

În aceste situaţii, medicul prescrie, cel mai probabil, curăţarea somacului prin absorbţia de cărbune şi medicamente pentru a readuce la normal ritmul cardiac.

Glicina

Numită şi Wisteria, glicina are o formă romantică in cascade de flori. Ciorchini de flori albe sau roz sunt întâlnite în principal în zonele cu climă tropicală.

Întreaga planta este toxică, deşi unii afirmă că florile nu sunt. Simptomele sunt ameţeala, stări de vomă, crampe si diaree; oricare din simptome cere tratamente precum hidratare intravenoasă şi pastile anti ameţeală.

„Cele mai frecvente probleme, cu plantele otrăvitoare, apar din contactul cu uleiul din seva acestor plante, care cauzează o reacţie alergică a pielii”, explică reprezentantul Institutului Naţional pentru Securitate şi Sănătate al SUA.

Sursa: Live Science

Inginerii proiectează un robot autonom care poate deschide ușile și poate găsi cea mai apropiată priză
Masa Tăcerii, una dintre cele mai cunoscute sculpturi ale maestrului Constantin Brâncuși
O companie anunță că poate transforma deșeurile din plastic în petrol de calitate înaltă
Metaverse: 5 lucruri de știut și ce ar putea însemna pentru tine
Uimitor! Un nou medicament a vindecat paralizia unor șoareci cu leziuni ale măduvei spinării
Noi descoperiri remarcabile în orașul antic Aizanoi, din Turcia
Unity Software va cumpăra studioul de efecte speciale Weta Digital. La cât ajunge achiziția
Primul om din lume diagnosticat cu o afecţiune provocată de schimbările climatice
Orașul New York își ia adio de la unul dintre cele mai emblematice produse ale sale
Un mozaic galo-roman, de excepție, a fost găsit sub grajdul unui castel
Crima brutală care a inspirat serialul „Twin Peaks”, nerezolvată după mai bine de un secol
Explicația incredibilă oferită de Elizabeth Holmes, fondatoarea Theranos, pentru rezultatele eronate ale companiei
Târgul de Crăciun de la Sibiu se deschide în 26 noiembrie. Cum se va face accesul?
Cum i-a ucis Mihai Viteazul pe creditorii turci veniţi să ridice banii pentru înscăunarea lui