Home » Natura » Trei specii care fac umanitatea să pară primitivă. Ele au depăşit omenirea la capitolul evoluţie – FOTO

Marina Manastîrlî 04.10.2016
Omul nu e nici pe departe specia supremă pe Pământ. Deşi Homo Sapiens şi-a dezvoltat abilităţi şi ustensile pentru a domina, există multe alte specii care îl dăpăşesc în diferite domenii.

Mai jos vă prezentăm trei specii care au dezvoltat abilităţi pe care specia umană nu le posedă:

3. Ratonul

În general, oamenii obişnuiesc să distrugă alte specii, iar populaţia de ratoni este una dintre cele care au învăţat să convieţuiască cu specia umană. Ei au învăţat cum să avanseze în propria societate prin furtul obiectelor din curtea oamenilor.

Sursa foto: Wikipedia

Oamenii consideră că ratonii sunt doar nişte necrofagi mici, în timp ce ei, de fapt, sunt foarte deştepţi şi atenţi, iar în momentul când nu suntem noi atenţi, ei fură din curtea oamenilor obiecte care le par necesare.

Cercetătorii au descoperit că, prin încercarea oamenilor de a-şi păzi curţile, grădinile şi casele de ratoni, oamenii nu fac altceva decât să-i ajute pe ratoni să devină mai inteligenţi. O echipă a realizat un film documentar despre ratonii din Toronto. Ei au ataşat ratonilor diverse dispozitive GPS şi camere video şi au urmărit traseul acestor animale.

Oamenii dezvoltă mereu noi tipuri de încuietori şi ferestre anti-ratoni, uşi şi garaje care să le păzească gospodăriile în acest sens. Dar toate aceste soluţii doar au forţat ratonii să înveţe şi să dezvolte noi competenţe pentru a trece de aceste bariere şi să atingă propriul scop. E ca şi cum am forţa ratonii să se joace ca la final să obţină hrana, iar acum ei au devenit super-inteligenţi.

Rezultatul este un „raton uber” şi nu există nicio enigmă pe care am putea să le-o propunem şi ei să nu o rezolve.

2. Meduza nemuritoare

Este cunsocut faptul că oamenii încearcă să găsească modalităţi de a trăi mai mult, îndepărtând clipa inevitabilă a morţii. Dar meduzele au dezlegat deja misterul nemuririi.

Există o specie de meduze care este nemuritoare. În timp ce multe dintre aceste speciile existente pe Pământ vor muri din cauza bolilor sau a animalelor de pradă, acestea ar putea trăi veşnic datorită regenerării neîntrerupte a propriilor celule. Aceste meduze se pot reîntoarce oricând la vârsta de prepubertate.

Această specie, desigur, a depăşit omenirea la capitolul longevitate. Ele vor continua să trăiască la nesfârşit cu excepţia cazului în care vor fi prinse într-una din plasele pescarilor sau dacă vor fi descoperite de o broască ţestoasă flămândă.

1. Krillul din Antarctica

Există 7 miliarde de oameni pe planetă, comunitatea umană a crescut atât de mult  încât are un impact fără precedent asupra planetei. Dar ce ne face, de fapt, să credem în propria dominanţă? Faptul că există atât de mulţi oameni de pe planetă?

Sursa foto: Wikipedia

Se pare că, şi la capitolul numeric, oamenii au fost depăşiţi. Populaţia umană de 7 miliarde este absolut infimă în comparaţie cu speciile cele mai abundente din lume: krillul din Antarctica, o populaţie de 500 de trilioane.

Sursa: Cracked