Home » Natura » Filmul „Finding Dory” va afecta viaţa marină. Explicaţia cercetătorilor – VIDEO

Filmul „Finding Dory” va afecta viaţa marină. Explicaţia cercetătorilor – VIDEO

06.25.2016
Filmul „Finding Dory” va afecta viaţa marină. Explicaţia cercetătorilor – VIDEO
Acvariştii nu au crescut până acum specia peşte-chirurg în captivitate, iar unii dintre ei se tem că filmul "Finding Dory/ În căutarea lui Dory" ar putea duce la colectarea crescută a acestora din habitatul lor natural, potrivit National Geographic.
Aproximativ 300 de specii de peşti sau 17% din speciile marine de acvariu au fost crescute în captivitate, potrivit revistei Coral, care publică anual o listă a speciilor de peşti marini crescuţi în captivitate. Doar 6% dintre acestea sunt disponibile comercial şi chiar şi mai puţine sunt clasificate ca „disponibile în mod obişnuit”.

Acvicultorii speră să scadă din presiunea pusă pe anumite specii populare de peşte. De exemplu, cererea pentru peştii-clovn a explodat după ce a fost lansat filmul „Finding Nemo/ În căutarea lui Nemo”, în anul 2003. Timp de mai multe decenii, crescătorii au avut posibilitatea să cultive mai multe specii de peşte-clovn în captivitate, iar acest fapt a scăzut presiunea pusă pe populaţia sălbatică de peşti-clovn.

Acum, preocuparea principală gravitează în jurul speciei peşte-chirurg – peştele Dory, căruia îi dă voce simpatica Ellen DeGeneres, în sequel-ul „Finding Dory”. Majoritatea cercetătorilor se tem că filmul va provoca o creştere alarmantă a cererii pentru specia chirurg-regal, pe care stocul curent, fiind insuficient, nu o poate îndeplini.

Această specie de peşte – chirurg-regal – nu poate fi sustrasă din habitatul natural într-un mod corespunzător. Unii colectori distrug coralul încercând să prindă un astfel de animăluţ şi nu există nici alternative crescute în captivitate.