Home » Natură » Evoluţia INCREDIBILĂ a unei specii de dinozauri ,,La nicio altă fosilă a unei vertrebrate nu a fost observată această particularitate”

Evoluţia INCREDIBILĂ  a unei specii de dinozauri ,,La nicio altă fosilă a unei vertrebrate nu a fost observată această particularitate”
Publicat: 26.12.2016
Conform unor dovezi, cercetătorii au descoperit că dinozaurilor le-au căzut dinţii în timp ce se dezvoltau.

Cercetătorii susţin că după eclozare puii îşi foloseau dinţii ascuţiţi pentru a mânca carne, apoi aceştia cădeau, iar ca adulţi îşi utilizau ciocul pentru a apuca plante. Descoperirea i-a suprins pe cercetători care susţin că nu au văzut o astfel de transformare la alte reptile.

Limusaurus inextricabilis trăia în China acum 150 de milioane de ani. Primele rămăşiţe fosilizate ale animalului au fost descoperite acum 10 ani. ,,Iniţial am crezut că am descoperit două tipuri diferite de ceratosaurian din zona Wucaiwan unul cu dinţi şi altul fără,” spune Shuo Wang din cadrul Universităţii din Beijing

Paleontologii au realizat că arătau incredibil de asemănător, în afară de prezenta dinţilor. Astfel au aflat că dinozaurii şi-au pierdut dinţii în timp.

Dr. Stephen Brusatte, din cadrul Universităţii din Edinburgh, afirmă: ,, La nicio altă fosilă a unei vertrebrate nu a fost observată această particularitate”.

Dinozauri şi-au schimbat alimentaţia de la cea care necesita dinţii la cea în care dinţii erau un dezavantaj, ciocul fiind mult mai practic. ,, Alţi dinozauri theropod din grupul Linusaurus sunt carnivori şi încă mă întreb prin ce tip de ciclu Limusaurus a evoluat pentru a se hrăni cu cea mai abundentă sursă de hrană,” spune Dr. Stig Walsh din cadul Muzeului Naţional din Scoţia.