Home » Natura » Cea mai mare felină din lume, dispărută acum 57 de ani din cauza Rusiei, va fi readusă la viaţă

Autor: Oana Bujor 01.20.2017
Tigrul caspic este o subspecie a tigrului care a devenit specie dispărută în anul 1960. Animalul putea cântări peste 136 de kilograme, fiind una dintre cele mai mari feline din lume.

Un nou studiu afirmă că animalul ar putea fi salvat, mulţumită subspeciei de tigru descoperite în zonele actice din Rusia. O echipă internaţională de cercetători, finanţată de WWF, doreşte să captureze mai mulţi tigrii similari din punct de vedere genetic pe care să-i reintroducă în Asia Centrală, informează IFL Science.

Tigrul caspic a devenit dispărut după ce Rusia a colonizat Turkistanul, o regiune care include părţi din Rusia, Mongolia, China, Kazahstan, Iraq, Afganistan precum şi alte zone ale Asiei.  Animalele erau vânate de soldaţi şi vânători doar pentru amuzament şi pentru a se antrena.  În acelaşi timp, mulţi porci sălbatici au murit care constituiau hrana tigrului.  Analizele genetice ale unor subspecii, cum ar fi tigrul siberian descoperit în Rusia, dezvăluie că cele două subspecii au un strămoş comun. Important este faptul că tigrul siberian este încă în viaţă, deşi este clasificat ca fiind pe cale de dispariţie.

Cercetătorii au descoperit că strămoşul comun al celor două subspecii se afla în Asia Centrală şi în estul Chinei acum 10.000 de ani. Unii au rămas în zona Turkestan şi au devenit tigri caspici, în timp ce o altă populaţie a migrat către Rusia şi a devenit tigru siberian.

La nivel genetic, tigrul caspic şi cel siberian au aceleaşi caracteristici. O zonă locuibilă a fost identificată în Kazahstan şi poate suporta o populaţie de 100 de tigri pentru următorii 50 de ani. Acest tip de tigri se hrăneşte în general cu porci sau căprioare, astfel că şi aceste animale trebuie reintroduse în noua zonă.

Vă recomandăm sp cititţi şi următoarele articole:

Traderii spun că Bitcoin ar putea ajunge la 74.000 de dolari. Ce formulă au folosit