Prima pagină Natura

Cercetătorii au aflat cum se repoduceau trilobiţii acum 450 de milioane de ani. Erau cele mai răspândite vietăţi de pe Terra

Oana Bujor 02.02.2017 | ● Vizualizări: 924
Credit: Western Illinois University      + zoom

Trilobiţii sunt printre cele mai cunoscute fosile, în mare parte datorită diversităţii masive şi a exoscheletului puternic. Peste 17.000 de specii fosilizate de artropode au fost descoperite şi descrise. Deşi a reprezentat pentru mult timp un mister, cercetătorii au aflat cum se reproduc vietăţile.

Descoperită în Whetstone Gulf Formation din New York, Triarthrus eatoni are cel puţin 450 de milioane de ani vechime şi a fost conservată în pirită. Cercetătorii au descoperit pentru prima dată ouă de trilobiţi alături de fosila creaturii.

Credit: Western Illinois University

Ouăle măsoară în jur de 200 de micrometri, ceea ce înseamnă că erau mult prea mari pentru a fi bacterii. Ouăle au fost descoperite în zona copului trilobitului, ceea ce dovedeşte faptul că, precum crabii potcoavă, trilobiţii îşi ţin ouăle într-un sac special din zona capului, potrivit IFL Science

Cu ajutorul tomografiilor computerizate, cercetătorii au descoperit că structura era separată de restul capului.