Home » Natura » Cercetătorii au descris şi au numit cel mai mare dinozaur care a fost descoperit până acum. T. rex pare un pui pe lângă acesta

Alexandru Voiculescu 08.10.2017
Un nou studiu publicat în jurnalul Proceedings of the Royal Society B a descris cel mai mare dinozaur descoperit vreodată. Fosilele acestuia au fost găsite în sudul Argentinei în anul 2012. Cercetătorii care au examinat şi datat această specie susţin că avea un gât lung şi că făcea parte din grupul numit titanozauri.

Dinozaurul, numit Patagotitan mayorum, cântărea 69 de tone şi era erbivor. Greutatea lui putea fi comparată cu cea a 12 elefanţi africani. Din cele şase fosile găsite şi studiate, experţii susţin că animalul trăia acum 100 de milioane de ani, având o lungime medie de 37 de metri şi o înălţime de 6 metri la nivelul umerilor, scrie usnews.com.

Primele urme ale fosilei au fost descoperite de paleontologii Jose Luis Carbadillo şi Diego Pol în zona Patagoniei din Argentina. Un model la scală 1:1 a fost expusă în cadrul Muzeului de Istorie Naturală din New York.

Sursa: Wikimedia Commons

Diego Pol, co-autor al studiului, precizează că T. rex şi alţi dinozauri carnivori „sunt pitici când îi pui lângă acesta. Este ca şi cum ai pune un elefant lângă un leu”.

Specimenul este special deoarece conţine vertebre, coaste, oase ale membrelor şi părţi din şold. ,,Pentru prima oară putem observa construcţia giganţilor şi modul în care anatomia lor s-a adaptat unei greutăţi atât de mari,” a declarat Pol. Conform analizelor, un grup de titanosauri uriaşi a trăit în regiunea Patagoniei.

Savanţii cunosc de ceva vreme titanozaurii, dar aceasta este cu totul un nou gen. Alt titanozaur descoperit tot în Argentina, Argentinosaurus, era considerat ca fiind cel mai mare care a existat vreodată, dar P. mayorum l-a detronat.

Marea întrebare este motivul care a dus ca aceşti dinozauri să fie atât de mari. Un motiv poate fi şi apariţia plantelor cu flori, care alături de păduri, formau un bufet foarte bogat pentru dinozaurii titan.

Cele mai mari mituri despre dinozauri au fost spulberate

A fost descoperită o specie ÎNFRICOŞĂTOARE de dinozaur care seamănă cu un demon din filmul ‘Ghostbusters’ – VIDEO

Descoperire surprinzătoare în Bolivia. ”Este mai mare decât oricare altă”. Cronologia dinozaurilor carnivori va trebui rescrisă – VIDEO

A fost descoperită veriga lipsă a originilor dinozaurilor. ,,Este uimitor că au fost necesari 80 de ani”

Veriga lipsă din istoria alfabetului, posibil descoperită
Incidentele în care au fost implicate avioanele MiG
Contract militar cu o valoare record între Israel și Grecia
Surpriza din testament. O dentistă a lăsat moștenire 5 milioane de euro săracilor, însă nimic rudelor
Ofensiva PROSPORT se întărește!
Cercetătoare de la Harvard și MIT: virusul SARS-CoV-2 ar fi putut scăpa dintr-un laborator