Home » Natură » Cum îşi întâlneau sfârşitul o categorie aparte de mamuţi. Un nou studiu scoate la iveală detalii uimitoare cu privire la faimoasa specie

Publicat: 06.11.2017
Mamuţii tineri masculi erau cei mai predispuşi de a muri în urma accidentelor, conform unui nou studiu al cercetătorilor de la Muzeul suedez de Istorie Naturală care au analizat sexul a 95 de mamuţi lânoşi (Mammuthus primigenius) ale căror rămăşiţe au fost găsite în Siberia.

69% dintre cele 95 de exemplare analizate erau masculi. Accidentele implicau tot felul de capcane ale naturii: căderea prin gheaţa subţire a unui lac, blocarea în noroi sau în gropi, scrie Live Science.

Modul de viaţă al mamuţilor poate explica această descoperire. Asemenea elefanţilor, mamuţii aveau un sistem de organizare matriarhal, unde femelele mai experimentate conduceau turme de femele şi masculi mai tineri. De asemenea, la fel ca la elefanţi, mamuţii tineri masculi aveau tendinţa de a se îndepărta de grup, iar modul de viaţă singuratic ducea la căderea în aceste capcane naturale, unde singurătatea şi lipsa de experienţă jucau roluri centrale.

Pentru cercetătorii de astăzi există însă şi o parte bună. Îngroparea într-o astfel de capcană ajută la conservarea mai bună a rămăşiţelor, permiţând cercetătorilor o mai bună studiere a acestora.

„Am fost foarte surprinşi pentru că nu era niciun motiv să ne aşteptăm la diferenţa aceasta”, a precizat cercetătoarea Patrícia Pečnerová, care a condus acest studiu. „Întrucât raportul la naştere al femelelor şi masculilor era egal, a trebuit să luăm în considerare o serie de explicaţii cu privire la o mai bună conservare a rămăşiţelor de mamut mascul”, a adăugat aceasta.

Sfârşitul tragic al mamuţilor: Ultimele animale au murit din cauza unor mutaţii genetice grave