Prima pagină Natura

VIDEO Geofizicienii au înregistrat în premieră sunetul tunetului unui vulcan

Oana Bujor 03.19.2018 | ● Vizualizări: 409
Foto arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

Sunetul tremurului unui vulcan a fost înregistrat pentru prima oară de către geofizicienii ce monitorizează mai multe erupţii vulcanice de pe o insulă din oceanul Pacific.

Sunetul a fost creat de fulgerele ce se propagau prin norii de cenuşă ai vulcanului Bogoslof din insulele Aleutine. Sunetul a fost înregistrat cu ajutorul unui microfon aflat la 64 de kilometri depărtare, pe o altă insulă.

Conform The Guardian, sunetul unui tunet vulcanic nu a mai fost înregistrat până acum, în mare parte deoarece este extrem de greu de diferenţiat de sunetele erupţiei vulcanice. ''Este un sunet pe care persoanele suprinse de erupţii vulcanice sigur l-au auzit, dar care nu a fost înregistrat şi identificat până în prezent,'' a declarat Matt Haney din cadrul Alaska Volcano Observatory din Anchorage.

În perioada decembrie 2016 - august 2017, vulcanul Bogoslof a erupt de peste 60 de ori, oferind astfel cercetătorilor oportunitatea de a înregistra sunetul în timp ce se aflau pe insula vecină, Umnak. În martie şi iunie, microfoanele au înregistrat sunetul distinctiv ce s-a auzit în Umnak la trei minute după ce o reţea globală de detectare a fulgerelor a descoperit fulgere în norii de cenuşă de deasupra vulcanului.

Tag-uri: vulcan | sunet | tunet | audio | insula