Home » Natura » Top 8 cele mai otrăvitoare plante din lume

Top 8 cele mai otrăvitoare plante din lume

Autor: Oana Bujor 06.30.2018
Pe parcursul verii, întreaga natură revine la viaţă, iar odată cu ea apar şi plantele extrem de periculoase. De obicei, nu ne gândim că plantele sunt organisme atât de periculoase, însă iată o listă cu cele mai toxice plante care te-ar putea face să nu-ţi mai doreşti să ieşi din casă.

Heracleum mantegazzianum –  Crucea pământului

Sursa: Pixabay

Planta poate provoca iritaţii, băşici, cicatrici permanente, chiar şi orbire. Conform Science Alert, planta poate ajunge la 6 metri înălţime şi este catalogată ca fiind o „plantă otrăvitoare” din cauza toxicităţii sale. Recent, cercetătorii din SUA au emis avertismente privind faptul că planta a devenit tot mai răspândită în Virginia.

Aconitum napellus –  omag albastru

Sursa: Pixabay

Deşi planta pare aparent frumoasă şi inofensivă, toate părţile din care este compusă sunt otrăvitoare. În antichitate, planta era zdrobită, iar vârful săgeţilor erau înmuiate în amestec pentru a putea ucide mai uşor lupii. Conform BBC, un grădinar de 33 de ani ar fi murit în 2014 după ce a atins şi posibil ingerat planta.

Planta produce simptome precum vomă, diaree şi amorţeală atunci când este ingerată.

Ricinus communis – Ricin

Planta este bogată în ricin, iar ingerarea ei poate duce la apariţia unor efecte grave. Printre simptome sunt incluse „iritaţii stomacale, vomă cu sânge, diaree, dureri abdominale, creşterea ritmului cardiac, scăderea tensiunii arteriale, transpiraţii abundente, leşin, convulsii şi moartea în doar câteva zile”, conform profesorului Tom Ombrello din cadrul Union County College.

Datura stramonium – Ciumăfaie

Sursa: Pixabay

În cadrul unui studiu din 2016, au fost identificaţi patru tineri care au ingerat ciumăfaie pentru că îşi doreau să experimenteze efectele halucinogene. Toţi au ajuns la spital cu convulsii şi comportament extrem de agresiv, încât medicii au fost nevoiţi să-i sedeze.

Dendrocnide moroides –  urzică australiana

Planta cu origini australiene este acoperită de mici peri otrăvitori. Dacă ţepii îţi rămân în piele îşi pot provoca dureri timp de câteva luni, iar tratamentul este la fel de groaznic precum simpromele. Cercetătorul Hugh Spencer, din cadrul Cape Tribulation Tropical Research Station, susţine că ar trebui să speli zona afectată cu acid clorhidric, iar apoi trebuie utilizate benzi cu ceară pentru îndepărtarea micilor ţepi.

Actaea pachypoda

Sursa: Pixabay

Din cauza înfăţişării sale, planta mai este denumită şi „ochi de păpuşă”. Însă bobiţele de pe ramurile plantei sunt extrem de otrăvitoare dacă sunt consumate, de aceea multe animale le evită.

Aristolochia clematitis –  Mărul lupului

Sursa: Pixabay

Planta este utilizată deseori în medicina tradiţională, deşi poate provoca blocaj renal. Food and Drug Administration din SUA a publicat un avertimsent în care cere consumatorilor să nu mai consume „medicamente” cu acid aristolochic. Rădăcinile şi tulpina plantei conţin o cantitate mare din acest acid.

Hippomane mancinella – Copacul Morţii

Copacul Morţii se găseşte în America Centrală, dar şi în anumite zone ale Europei. Prin consumarea fructelor ce seamănă cu nişte mere mici, poate fi provocată moartea.

De asemenea, seva arborelui poate provoca apariţia băşicilor, a arsurilor, cât şi a orbirii temporare.