Home » Natură » Doi dinozaur descoperiţi recent umplu un gol evolutiv important ce se întinde pe 70 de milioane de ani

Nu este clar motivul pentru care dinozaurii au prosperat după criză, însă fosilele arată că multe specii s-au extins în noi teritorii.
Publicat: 05.09.2018
Aceştia pot fi verigile lipsă într-o linie ciudată de prădători care au trăit acum 160 - 90 de milioane de ani, conform unui nou studiu.

Cele două specii, Xiyunykus şi Bannykus, erau teropode – un grup de dinozauri bipezi, în mare parte carnivori. Unii dintre aceştia au dus la apariţia păsărilor, în timp ce alţii, alvarezsauridele, au evoluat în insectivore cu o înfăţişare bizară, având braţe şi mâini scurte cu un deget mare care le ajuta să sape în cuiburi, scrie Phys.

Însă, până acum, se ştiau foarte puţine despre schimbările care au avut în perioada de 70 de milioane de ani care separă insectivorele alvarezsauride de primul membru cunoscut al grupului, anume Haplocheirus.

„Importanţa lui Xiyunykus şi lui Bannykus constă în faptul că intră în această perioadă şi aruncă o lumină asupra tiparelor de evoluţie din Alvarezsauroidea”, a explicat Corwin Sullivan, palentolog la Universitatea Alberta, care a participat la acest studiu internaţional.

Antebraţele arată că noile specimene scot la iveală indicii cu privire la modul în care dieta creaturilor s-a schimbat de la consumul de carne la consumul de insecte. De asemenea, „unele trăsături ale craniului seamănă cu alvarezsauroidele insectivore”, adaugă paleontologul.

Cele mai mari mituri despre dinozauri au fost spulberate