Home » Natura » Un studiu ajunge la o estimare îngrijorătoare: oamenii au distrus 60% din biodiversitatea globală a animalelor

Autor: Alexandru Voiculescu 11.01.2018
World Wildlife Fund a emis recent un raport alarmant în care susţin că oamenii sunt direct responsabili pentru dispariţia a circa 60% din toate speciile de mamifere, peşti, păsări şi reptile în doar mai puţin de jumătate de secol.

„Pământul pierde biodiversitate la o rată văzută doar în timpul extincţiilor în masă”, au precizat autorii de la WWF.

Organizaţia a colectat date de la mai mult de 4.000 de specii de pe tot globul între 1970 şi 2014. Cauzele sunt apetitul insaţiabil al omenirii pentru resurse naturale – energie, pământ, apă – şi o creştere a industriei alimentare, ducând la o supra-exploatare a planetei, scrie New York Post.

De asemenea, cercetătorii estimează că doar o zecime din uscatul Pământului a scăpat consumului uman. America Centrală şi de Sud au suferit cel mai mult, cu o pierdere de 89% de specii de vertebrate.

Deşeurile de plastic ameninţă viaţa acvatică, în special speciile de apă dulce: Peştii din lacuri, râuri şi bălţi au avut un declin cu 83% din 1970.

Se mai estimează şi că Pământul a pierdut circa jumătate din coralii de apă puţin adâncă în ultimii 30 de ani şi 20% din Amazon a dispărut în ultimii 50 de ani.

„Statisticile sunt înfricoşătoare, dar speranţa nu este pierdută”, a precizat Ken Norris, director al Zoological Society of London, care a organizat studiul. „Avem oportunitatea de a crea o nouă modalitate care ne permite să coexistăm în mod sustenabil cu viaţa sălbatică de care depindem”, a adăugat cercetătorul.

Ne putem afla deja în a şasea extincţie în masă, iar aceasta este cauzată de activitatea umană