Home » Natură » Ceasul climatic ar putea fi inversat de oameni cu 50 milioane de ani

Ceasul climatic ar putea fi inversat de oameni cu 50 milioane de ani

Publicat: 14.12.2018
Viitorul nostru pe Pământ ar putea fi şi trecutul, după cum arată un studiu în care cercetătorii arată că oamenii inversează o tendiţă pe termen lung de răcire a planetei observată în urmă cu aproximativ 50 de milioane de ani.

Până în 2030, clima Pământului ar putea semăna cu cea de la mijlocul Pliocenului din urmă cu aproximativ 3 milioane de ani geologici. Conform Phys, fără reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră, clima de pe Terra ar putea fi până în 2150 comparabilă cu cea din Eocen, epocă ce caracteriza planeta în urmă cu 50 milioane de ani.

„Dacă ne gândim la viitor în termenii trecutului, traiectoria societăţii umane este una necunoscută”, afirmă autorul studiului, Kevin Burke din cadrul Universităţii din Wisconsin-Madison. „Ne îndreptăm către modificări dramatice ce vor avea loc într-o perioadă foarte scurtă de timp, inversarea efectului de răcire este o tendinţă ce poate avea loc în câteva secole”, a adăugat Burke.

Toate speciile de pe Pământ au un strămoş ce a supravieţuit Eocenului şi Pilocenului, dar dacă oamenii, fauna şi flora din prezent vor supravieţui acestor schimbări dramatice rămâne un lucru incert. Studiul recent are la bază date climatice şi istorice de la începutul secolului XX. În timpul Eocenului, dinozaurii dispăreau şi apăreau primele mamifere. Regiunea arctică era o pădure mlăştinoasă precum cele existente în prezent în sudul SUA.

În Pilocen, America de Sud şi de Nord s-au alipit din punct de vedere tectonic, clima era aridă, iar podurile din pământ, formate natural, permiteau animalelor să se răspândească de-a lungul continentelor. În aceaşi perioadă s-a format şi lanţul muntos Himalaya. Temperaturile erau cu 1,8-3,6 grade Celsius mai ridicate decât în prezent.

Modificările orbitei Pământului au influenţat clima din ultimele 215 milioane de ani

În urmă cu peste 100 de ani un ziar publica predicţii despre Pământ ce s-au adeverit în prezent

În urmă cu 250 milioane de ani, 80% din viaţa de pe Pământ dispărea. Acum cercetătorii au descoperit cauza

Ce s-ar întâmpla cu Pământul dacă toată suprafaţa de gheaţă de pe glob s-ar topi?