Home » Natura » Trei specii de mamifere descoperite recent în Insulele Cayman după ce un grup de cercetători l-au găsit oasele într-un loc neaşteptat

03.10.2019
Oase fosilizate şi digerate de crocodili au scos la iveală existenţa a trei noi specii de mamifere care s-ar fi aflat pe insulele Cayman, în urmă cu 300 de ani, scrie The Independent.

Rămăşiţele a două specii mari de rozătoare şi un animal mic au fost descoperite de cercetătorii care studiază oasele colectate din peşteri, gropi şi depozite de turbă pe arhipelagul Caraibe. Cele trei specii de mamifere erau unice, acestea existând doar pe Insulele Cayman, scrie Mediafax.

Cercetătorii precizează că aceste mamifere au fost împinse la dispariţie în anii 1700, după ce coloniştii europeni au introdus specii invazive, precum pisici, câini şi şobolani.

Experţii de la Societatea Zoologică din Londra, Muzeul American al Istoriei Naturale şi Muzeul Mexican al Istoriei Naturale au studiat oase din colecţii deţinute de muzee britanice şi americane.

Fosilele au fost colectate între anii 1930 şi 1990, dar nu au fost descrise ştiinţific până acum. Au fost descoperite în rămăşiţele unor crocodili cubanezi, găsiţi în parcul botanic Regina Elizabeth a II-a, Insulele Cayman.

Profesorul Samuel Turvery, un cercetător experimentat la institutul de zoologie din Londra spune că „oamenii sunt de vină pentru dispariţia acestor mamifere recent descoperite, iar acest lucru reprezintă doar începutul pentru dispariţiile mamiferelor din Caraibe”.