Home » Natură » Pinguinii ”comunică” sub apă

Pinguinii ”comunică” sub apă

Publicat: 17.04.2020
Cercetătorii au stabilit că pinguinii emit sunete sub apă atunci când vânează.

Pinguinii sunt foarte vocali atunci când se află pe uscat, studiile demonstrând faptul că sunetele pe care aceştia le emit sunt folosite pentru a-şi recunoaşte partenerii şi rudele. Totuşi, un aspect a rămas încă neclar: comunică pinguinii atunci când sub apă? Răspunsul acestei întrebări este greu de stabilit şi asta deoarece unele specii pot să se scufunde la adâncimi cuprinse între 20 şi 500 de metri, asta depinzând de specie, dar şi de abilităţile fizice ale unui anumit pinguin.

O echipă de cercetători de la Universitatea „Nelson Mandela” din Africa de Sud a studiat trei specii: pinguinul regal, pinguinul Gentoo şi pinguinul Macaroni şi au ajuns la concluzia că aceştia emit sunete sub apă atunci când vânează, notează Science Alert.

Oamenii de ştiinţă au analizat 230 de mostre de sunete înregistrate sub apă şi aproximativ cinci ore de înregistrări video: 34 de clipuri în care apar pinguinii regali, 169 în care apar pinguinii Gentoo şi doar una singură pentru pinguinii Macaroni. Cercetătorii au ales aceste trei specii deoarece ele reprezintă diversitatea strategiilor de hrănire ale pinguinilor. De exemplu, pinguinii regali s-au specializat în vânarea peştilor de la 200 de metri adâncime, în timp ce pinguinii Macaroni vânează doar până la 20 de metri; iar pinguinii Gentoo se hrănesc cu o multitudine de prăzi de la diferite adâncimi.

Acest studiu a stabilit faptul că pinguinii comunică în timp ce vânează, dar, după cum explică şi cercetătorii, această descoperire a dus la o nouă serie de întrebări legate de funcţiile specifice ale sunetelor scoase, dar şi de mecanica din spatele emiterii acestor sunete, date fiind adâncimea şi presiunea apei.

Studiul a fost publicat în PeerJ- Life&Enviroment.

Legăturile incestuoase din natură şi relaţiile dintre pinguini, dezvăluite de îngrijitorii acvariilor din Japonia

De ce nu îngheaţă ouăle pinguinilor?

De ce nu le îngheaţă picioarele pinguinilor din Antarctica?

Oricât de caraghios ar arăta mersul pinguinului, este mai eficient decât mersul nostru