Home » Natura » Diego, țestoasa care și-a salvat specia de la dispariție, s-a întors acasă

Diego, țestoasa care și-a salvat specia de la dispariție, s-a întors acasă

Autor: Adrian Popovici 06.19.2020

În ultimele decenii Diego a făcut parte din programul de reproducere al Parcului Național Galapagos.

Ministerul Mediului din Ecuator a anunțat că Diego, țestoasa ale cărei eforturi au dus la salvarea de la dispariție a speciei sale, a fost scos din programul de reproducere al Parcului Național Galapagos și mutat pe insula sa natală, Espanola, notează Science Alert.

Cercetătorii Parcului Național au decis ca Diego, în vârstă de 100 de ani, împreună cu alte 25 de țestoase să fie mutate pe insula Espanola. Înainte ca această „mutare” să devină oficială, animalele au fost ținute într-o perioadă de carantină, asta pentru a nu contamina insula cu semințe de plante care ar putea afecta echilibrul ecologic.

Salvatorul speciei sale

Diego are în jur de 100 de ani și în ultimi 60 de ani i-a petrecut în captivitate unde s-a reprodus. Oamenii de știință care au avut grijă de el și de puii acestuia explică faptul că acesta este tatăl a 40% dintre membrii speciei sale care numără 2.000 de indivizi.

În urmă cu 50 de ani situația speciei Chelonoidis hoodensis era cât se poate de dramatică, în lume existând doar doi masculi și 12 femele. Din nefericire aceștia erau prea îndepărtați geografic pentru a se putea reproduce.

Diego a ajuns în grija Grădinii San Diego, California, în jurul anului 1960, totuși, oamenii de știință sunt de părere că acesta a fost capturat de pe insulsa natală la începutul secolului trecut. Arhipelagul Galapagos, unde se află insula Espanola, a devenit faimos odată cu Charles Darwin, care și-a desfășurat o parte dintre studii acolo.