Home » Natură » Oamenii de știință din Japonia au reușit polenizarea pomilor fructiferi cu ajutorul baloanelor de săpun

Sursa foto: iScience
Publicat: 30.06.2020

Oamenii de știință japonezi au reușit să fertilizeze pomi fructiferi folosind polen transportat pe suprafața fină a baloanelor de săpun.

Cercetătorii au căutat metode alternative de polenizare din cauza declinului îngrijorător al numărului de albine la nivel mondial.

Atunci când au fost lansate cu un „pistol de baloane” , sferele delicate de săpun au avut o rată de succes de 95%. Oamenii de știință testează acum și drone care pot lansa baloane pentru polenizare.

Oamenii de știință caută metode alternative de polenizare

Având în vedere declinul numărului albinelor din lume în ultimii ani, cercetătorii au tot căutat diferite moduri de polenizare, un pas cheie în producerea majoritatea fructelor și legumelor.

Dr. Eijiro Miyako, de la Institutul pentru Știință și Tehnologie din Japonia, a testat anterior abilitatea dronelor de a livra polen. Însă, chiar dacă drona avea o lungime de doar 2 centimetri, continua să deterioreze floarea.

Totuși, Miyako a avut un moment de inspirație când se afla la joacă cu fiul său în parc.

„Ne jucam cu baloane de săpun într-un parc în apropiere de casă, atunci când unul dintre baloane a atins din greșeală fața fiului meu. Bineînțeles, fiul meu nu a fost rănit pentru că baloanele de săpun sunt ușoare și fine”, a spus cercetătorul pentru BBC.

„Atunci m-am gândit că baloanele de săpun nu ar putea să rănească florile și ar fi un material ideal pentru polenizare”, a adăugat Miyako.

Polenizarea pomilor fructiferi cu baloane de săpun a fost un succes

În laborator, cercetătorul a reușit să confirme că baloanele de săpun sunt capabile să transporte polen. Însă, realizând că săpunul convențional ar fi prea toxic pentru flori, Miyako a dezvoltat baloane de săpun „modificate chimic” care ar putea transporta până la 2.000 de granule de polen.

Miyako și colegii săi au testat tehnica la o livadă de peri. În lipsa albinelor, o parte din procesul de polenizare este făcut acum manual.

După ce au lansat baloanele către pomi, fructele au început să se formeze 16 zile mai târziu, la un volum egal cu cel văzut la polenizarea manuală.

Totuși, baloanele de săpun au și câteva dezavantaje. Tehnica produce o cantitate mare de reziduuri, iar vântul sau ploaia pot împiedica eforturile de polenizare.

Top 5 cele mai toxice plante din România! Sunt atât de otrăvitoare încât doar câteva grame pot duce la moarte