Home » Natură » Cinci noi specii de insecte, denumite după personaje Marvel. Cum arată musca Stan Lee

Stan Lee Credit foto: Shutterstock
Publicat: 03.08.2020

Oamenii de știință australieni au denumit cinci specii de muște după o serie de personaje din Universul Marvel, inclusiv după insensibilul Deadpool și altul după Stan Lee, creatorul de supereroi.

Cele cinci muște fac parte dintr-un număr de 165 de noi specii descoperite și numite de oamenii de știință în ultimul an, care au inclus doi pești, trei subspecii de păsări și chiar o căpușă care trăiește pe o șopârlă, a anunțat Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) într-un raport citat de Reuters.

„Denumirea unei specii este primul pas pentru înțelegerea acelei specii. Fără un nume științific, aceste specii sunt invizibile pentru știință”, a spus dr. Bryan Lessard, entomolog la CSIRO.

Musca lui Stan Lee (Daptolestes leei) a fost numită pentru caracteristicile similare cu ochelarii de soare și mustața albă a titanului benzilor desenate, în timp ce musca Deadpool are pe spate semne care seamănă cu masca roșu cu negru a personajului.

„Am ales numele Humorolethalis sergius”, a spus Lessard, referindu-se la musca denumită după Deadpool. „Sună ca un umor negru și este derivat din cuvintele latine humorosus, care înseamnă umed, și lethalis care înseamnă mort”, a precizat el.

Denumirea dată unei specii, vitală pentru salvarea ei și a oamenilor

Toate cele cinci specii sunt muște prădători, însemnănd că sunt „asasini” ai lumii insectelor, potrivit CSIRO. Celelalte trei specii au primit numele altor personaje Marvel:

• Loki – musca Daptolestes illusiolautus (înseamnă amăgire elegantă)
  • Thor – musca Daptolestes bronteflavus (înseamnă tunet blond)
  • Black Widow – Daptolestes feminategus (înseamnă femeia care poartă piele)

Denumirea unor noi specii este distractivă, însă poate fi, de asemenea, vitală pentru salvarea vieții umane și a speciilor, a spus dr. Juanita Rodriguez, expertă CSIRO în albine și viespi.

„Am descoperit o nouă specie de viespi păianjen care se găsește doar într-o zonă grav afectată de incendiile din această vară, atfel că acum putem monitoriza cu atenție recuperarea ei”, a spus Rodriguez despre una dintre cele 165 de specii descoperite în ultimul an. „Viespile păianjen au venin care ar putea fi util pentru tratarea bolii Alzheimer și a epilepsiei”, a mai precizat ea.

Cum poți scăpa de mușcăturile țânțarilor și a altor insecte vara