Home » Natura » Patru pui adorabili, dintr-o specie extrem de rară de tigru, născuți la o grădină zoologică din China

Autor: Ioana Matei 11.09.2020

Mai mulți pui dintr-o specie extrem de rară de tigru au fost născuți la o grădină zoologică din China luna trecută, imagini cu animalele adorabile fiind date publicității.

Potrivit presei locale, este vorba despre trei femele și un singur mascul. Totuși, cei patru pui au venit pe lume sănătoși la data de 19 octombrie, în provincia Zhejiang, din estul Chinei.

Puii de tigru auriu au blană de culoarea blondă cu dungi roșii-maronii datorită unei gene recesive. Animalele aparțin unei specii despre care se spune că este de 62 de ori mai rară decât urșii panda. Doar 30 de astfel de tigri există pe planetă.

Mama puilor, un tigru auriu ținut în captivitate, i-a adus pe lume la data de 19 octombrie, la grădina zoologică din parcul de distracții Taihu Lake Longemont Paradise.

Părinții puilor nu au arătat afecțiune deocamdată pentru ei

Potrivit oficialilor parcului, îngrijitorii de la zoo au grijă non-stop de puii de tigru pentru că părinții lor nu au arătat vreun semn de afecțiune pentru cei patru micuți, din cauza lipsei de experiențe materne.

Totodată, oficialii de la zoo au mai explicat că tigrii aurii sunt considerați mai prețioși decât urșii panda pentru sunt extrem de rari din cauza ratei de fertalitate foarte scăzute. Momentan, specia este pe locul trei în topul cel mai rare feline din lume. Prin intermediul unei postări pe o rețea de socializare, oficialii de la grădina zoologică au spus că tigrii aurii sunt o specie mutantă, apărută în urma unei mutații genetice a tigrilor Bengal.

O genă recesivă afectează producerea pigmentului negru

„Rata de împerechere este mai scăzută decât cea a rudelor cele mai apropiate, tigrul alb și trigul de zăpadă. Există mai puțin tigrii aurii decât urși panda”, au mai adăugat oficialii, potrivit The Science Times.

Tigrii aurii sunt cunoscuți pentru blana lor albă cu o tentă aurie și dungi roșii-maronii, care provin de la o genă recesivă ce afectează producerea pigmentului negru pe blană în timpul ciclului de dezvoltare a părului.

Mai mult, culoarea tigrilor aurii poate varia uneori. Deși este un procent foarte redus, unii tigrii aurii ar putea avea dungile tipice în nuanțe de portocaliu și negru.

O fotografie care surprinde un tigru îmbrățișând un copac a câștigat unul dintre cele mai prestigioase premii din lume