Home » Natură » Top 9 subspecii de tigru de pe Terra. Trei dintre ele au dispărut deja

Top 9 subspecii de tigru de pe Terra. Trei dintre ele au dispărut deja

Publicat: 09.08.2020

Evoluția a făcut că oamenii să fie contemporani cu nouă specii de tigri, unele dintre acestea au dispărut în decursul ultimului secol.

Tigrii sunt unele dintre cele mai cunoscute feline la nivel global, culorile acestora captând imaginația scriitorilor, dar și a fotografilor de-a lungul timpului.

Din punct de vedere științific, tigrii sunt o specie de mamifere carnivore din familia felinelor, dar și una dintre cele patru specii ale genului Panthera. Oamenii de știință explică faptul că aceste feline sunt unele dintre cei mai mari prădători tereștri, culorile lor fiind adaptate mediului în care au evoluat.

Studiile și observațiile oamenilor de știință au dus la concluzia că tigrii pot fi împărțiți în nouă subspecii, acestea diferențiindu-se prin modul în care sunt dispuse dungile lor. În prezent mai spravieșuit doar șase subspecii, celelalte trei dispărând odată cu scăderea populației generale de tigri. Live Science a creat o listă cu aceste subspecii.

9. Tigrul de Sumatra

Numele științifici al acestei subspecii aceste acela de Panthera tigris sumatrae și după cum sugerează acești tigri pot fi întâlniți pe insula Sumatra. Aceasta este singura subspecie de tigru care a reușit să supraviețuiască în regiune, celelalte două fiind dispărute de câteva decenii.

Analizele genetice indică faptul că aceștia au un ADN diferit față de cel al speciilor de pe continentul asiatic. Tigrul de Sumatra persistă în populații mici și fragmentate de-a lungul insulei, în pădurea de la nivelul mării aflată pe coasta joasă a Parcului Național Bukit Barisan Selatan, în zona de sud-est a provinciei Lampung sau în pădurile de munte ale Parcului Național Gunung Leuser.

8. Tigrul siberian

Panthera tigris tigris, este cea mai mare subspecie de tigru și își are habitatul în Siberia, nord-estul Chinei și după cum speculează unii cercetători, chiar și în Coreea de Nord.

Masculii pot atinge până la 3,3 m de la cap până la coadă și cântăresc până la 300 de kilograme. Femelele sunt mai mici, atingând doar 2,6 m în lungime și aproximativ 100 până la 167 kilograme în greutate.

7. Tigrul indian

Această subspecie mai este numită și tigrul de Bengal și după cum sugerează numele populează subcontinentul indian. Unele ONG-uri estimează că în India trăiesc până în 4.000 de indivizi ai aceste subspecii.

În timp ce majoritatea tigrilor de Bengal au o colorație obișnuită pentru specia lor, o genă recesivă face ca unii să fie crem sau chiar de culoare albă în loc de portocaliu.

6. Tigrul din sudul Chinei

Panthera tigris amoyensis sunt specifici zonei de sud a Chinei și după cum explică specialiștii aceștia reprezintă o subspecie critic periclitată. Estimările sugerează existența a doar cîteva zeci de astfel de tigri în grădinile zoologice și în sălbăticie.

În urmă cu doar cinci decenii populația acestei subspecii număra cîteva mii de exemplare, dar deoarece au fost declarați dăunători, vânătorii au putut să reducă dramatic efectivele acestora.

5. Tigrul malaezian

Cercetătorii numesc această subspecie Panthera tigris jacksoni, iar identificarea acesteia a avut recent, în anul 2004. Acest tigru poate fi întâlnit în pădurile tropicale și subtropicale foioase din vârful sudic al Thailandei și Malaeziei peninsulare.

Această subspecie fost numită pentru a-l omagia pe Peter Jackson, jurnalist și conservaționist britanic, implicat activ în eforturile de salvare a tigrilor.

4. Tigrul indo-chinez

Panthera tigris corbetti sau tigrul indo-chinez este numit după vânătorul și jurnalistul britanic Jim Corbett și își are arealul în Cambodia, Laos, Burma, Thailand, și Vietnam. În urmă cu câteva decenii acest tigru putea fi identificat și pe teritoriul Chinei.

3. Tigrul de Bali

Una dintre cele trei subspecii de tigru dispărute, tigrul de Bali ultimele exemplare murind anii 1940, potrivit ONG-ului Salvați Tigrii. Această specie a fost numită de către cercetători Panthera tigris balica, iar extincția acesteia poate fi pusă pe seama mai multor cauze, printre care se numără vânătoarea, reducerea habitatelor și a prăzilor.

2. Tigrul de Java

Panthera tigris sondaica a dispărut în urmă cu patru decenii, ultimele exemplare murind în captivitate, în parcul național Meru Betiri în anul 1976. Totuși, dispariția acestora din sălbăticie a fost mai timpurie, în jurul anului 1940.

1. Tigrul caspic

Această specie de tigru a dispărut din salbaticie în jurul anilor 1970 din cauza reducerii habitatelor și a surselor de hrană.

Panthera tigris virgata a trăit din estul Turciei, nordul Iranului, Mesopotamia, Caucaz în jurul Mării Caspice, prin Asia Centrală până la nordul Afganistanului și al deșertului Xinjiang, aflat în vestul Chinei.