Home » Natură » O specie de țestoasă uriașă, necunoscută științei până acum, a fost descoperită în Insulele Galapagos

Chelonoidis chathamensis, o nouă specie de țestoasă. Sursa foto: Profimedia
Publicat: 15.03.2022

O nouă specie de țestoasă uriașă a fost descoperită în Insulele Galapagos după ce testele de ADN au arătat că animalele care trăiesc pe una dintre insulele nu au fost documentate până acum, a anunțat Ministerul Mediului din Ecuador.

Cercetătorii au comparat materialul genetic al țestoaselor care trăiesc momentan pe insula San Cristobal cu oase și cochilii colectate în 1906 dintr-o peșteră situată în zonele muntoase ale insulei. Analizele au arătat că diferă.

Exploratorii din secolul XX nu au ajuns în zonele joase din nord-estul insulei, acolo unde trăiesc animalele astăzi, astfel că aproape 8.000 de țestoase corespund unei descendențe diferite față de ceea ce se credea inițial, potrivit Science Alert.

Insulele Galapagos găzduiesc specii unice de floră și faună

„Specia de țestoasă uriașă care trăiește pe insula San Cristobal, cunoscută până acum științei drept Chelonoidis chathamensis, aparține din punct de vedere genetic unei alte specii”, a precizat Ministerul Mediului.

Galapagos Conservancy a transmis că specia Chelonoidis chathamensis este „aproape mai mult ca sigur dispărută” și că insula a găzduit două varietăți diferite ale acestei țestoase, una trăind în zonele înalte și alte în zonele joase.

Situate în Oceanul Pacific la aproximativ 1.000 de kilometri depărtare de coasta Ecuadorului, Insulele Galapagos sunt o zonă protejată și găzduiesc specii unice de floră și faună.

Arhipelagul a devenit faimos după ce naturalistul și geologul britanic Charles Darwin a efectuat observații aici. Inițial, insulele găzduiau 15 specii de țestoase gigant, trei dintre acestea fiind pierdute pentru totdeauna în urmă cu mai multe secole, potrivit Parcului Național Galapagos.

Un specimen de C. phantastica, descoperit pe insula Fernandina

În 2019, un specimen de Chelonoidis phantastica a fost descoperit pe insula Fernandina, la mai bine de 100 de ani după ce specia de țestoasă uriașă a fost considerată dispărută.

Studiul cercetătorilor de la Universitatea Newcastle din Marea Britanie, Yale din SUA, American NGO Galapagos Conservancy și alte instituții a fost publicat în jurnalul Heredity.

Oamenii de știință vor continua să extragă ADN din oase și cochilii pentru a stabilit dacă țestoasele care trăiesc pe insula San Cristobal, care are o lungime de 557 kilometri, ar trebui să primească o altă denumire.

O broască țestoasă străveche din Transilvania a supraviețuit extincției dinozaurilor