Home » Natură » Pot plantele să dezvolte cancer?

Pot plantele să dezvolte cancer?

Publicat: 28.01.2024

Plantele se îmbolnăvesc, iar acest lucru poate avea un mare impact asupra unor lucruri precum aprovizionarea noastră cu alimente. De exemplu, foametea irlandeză a cartofilor a avut loc pentru că plantele s-au îmbolnăvit. În ceea ce privește copacii, am avut probleme cu ciuperci precum boala olandeză a ulmilor și moartea frasinului, care au un impact mare asupra peisajului nostru.

Louise Gathercole este coordonatoarea Centrului pentru Protecția Pădurilor (CFP) din Marea Britanie, un nou centru condus de Forest Research și Royal Botanic Gardens Kew, care desfășoară cercetări inovatoare în domeniul protecției copacilor și a pădurilor împotriva amenințărilor viitoare. Astfel, ea a explicat dacă și cum se îmbolnăvesc plantele.

În cazul plantelor, există o mulțime de lucruri care fac ca celulele lor să crească necontrolat și într-un mod care nu este normal pentru plante. De obicei, acestea sunt cauzate de altceva. Deci, ar putea fi vorba de bacterii care infectează celulele și, ulterior, ADN-ul. De asemenea, se mai întâlnesc viroze și infecții fungice, iar în unele cazuri, nu știm ce cauzează creșterea celulelor.

Apoi, mai sunt și galerii cauzate de viespile biliare, multe dintre acestea crescând pe stejar. Viespile depun un ou într-o frunză sau într-un mugure de ghindă și, când eclozează, secretă substanțe chimice care determină creșterea anormală a celulelor unei frunze sau a unei ghinde.

Astfel se creează un spațiu sigur pentru larvele viespilor, în care se pot dezvolta. Acest lucru nu dăunează cu adevărat copacului.

Impact în aprovizionarea noastră cu alimente

Totodată, acestea nu fac cancer secundar pentru că celulele nu se deplasează în organism. Deci, cancerul nu poate afecta diferitele părți ale plantei. Dar modul în care aceste creșteri se pot răspândi este că agentul patogen în sine se poate deplasa.

Astfel, o bacterie poate infecta celulele într-o anumită zonă, dar dacă bacteria se înmulțește și se replică, se poate muta în altă parte sau poate fi transportată în altă parte de un alt organism.

Un alt lucru este că, în cea mai mare parte a plantelor, nu este spontan. Adesea este declanșat de o bacterie sau de o ciupercă, în timp ce cancerele la animale sunt mai degrabă o defecțiune spontană a replicării ADN-ului sau o defecțiune a sistemului organismului care se ocupă de celulele scăpate de sub control. Desigur, există excepții, cum ar fi cancerele de col uterin și papilomavirusul uman, deci există unele asemănări în acest sens.

O defecțiune spontană a replicării ADN-ului

În plus, în agricultură și grădinărit, există utilizarea pesticidelor și a fungicidelor pentru a proteja plantele. Apoi, există biocontrolul, în cazul unei insecte invazive care ar putea fi controlată prin introducerea mai multor prădători naturali ai acesteia, scrie IFLScience.

Acesta este un domeniu de cercetare destul de important în prezent, folosind biocontrolul pentru potențiale amenințări viitoare, cum ar fi dăunătorii și bolile, dar, evident, trebuie să depuneți multă muncă pentru a vă asigura că prădătorul pe care îl eliberați nu afectează alte specii.

De asemenea, se analizează dacă se poate crea un cocktail de bacterii care ar putea concura o bacterie care cauzează probleme. Îmbunătățirea condițiilor naturale de mediu, cum ar fi solul, poate fi, de asemenea, de ajutor, deoarece factorii de mediu pot afecta susceptibilitatea unei plante la boli. Așadar, există o mulțime de lucruri care nu sunt chiar medicamente, dar care pot ajuta, de fapt, la tratarea bolii, oricare ar fi aceasta.

Plantele artificiale care produc electricitate sunt acum realitate

Imaginile din satelit arată că plantele „știu” când vor erupe vulcanii

Prima fermă selenară arată că plantele pot crește pe Lună

Cum au apărut plantele carnivore?