Home » Știință » Omul modern şi-a „ucis” strămoşii. Ce s-a întâmplat cu adevărat cu oamenii de Neanderthal – VIDEO

Publicat: 25.04.2015
Fosilele unor dinţi descoperite în Italia sugerează că apariţia omului modern în vestul Europei coincide cu declinul omului de Neanderthal care locuia în această regiune.

Descoperirile cercetătorilor sugerează astfel că omul modern a fost cel care a cauzat extincţia oamenilor de Neanderthal, fie direct, fie indirect.

Oamenii de Neanderthal sunt cele mai apropiate rude ale celor moderni. Cele mai noi descoperiri arată că aceştia trăiau cândva în Europa şi în Asia şi erau destul de apropiaţi de oamenii încât se puteau reproduce cu strămoşii oamenilor moderni.

Circa 1,5-2,1% din ADN-ul oricărei persoane din afara Africii are origini care pot fi urmărite până la oamenii de Neanderthal. Aceştia din urmă cu dispărut din Europa cu circa 41.000 de ani în urmă.

Oamenii de ştiinţă au avut o aprinsă dezbatere cu privire la motivul care a dus la extincţia omului de Neanderthal, motiv pentru care cercetătorii au încercat să găsească momentul exact în care oamenii moderni au intrat în vestul Europei, deci în contact cu ei.

Sursă: Fox News