Home » Știință » Un nou studiu sugereaza că maladia Alzheimer este cauzată de o ciupercă cerebrală

Publicat: 28.10.2015
Anual, mai multe persoane care depăşesc vârsta de 65 de ani suferă de demenţă. Cercetătorii încă sunt în căutarea cauzei, pe când noile studii oferă o teorie fascinantă: unele cazuri de Alzheimer pot fi determinate de o simplă ciupercă cerebrală.
Studiul apărut în Nature Scientific Reports creează controverse în comunitatea ştiinţifică. Cercetătorii din domeniul biologiei moleculare, Diana Pisa, Luis Carrasco şi colegii lor au studiat 25 de cadavre, dintre care 14 aparţineau oamenilor bolnavi de Alzheimer. Ce au descoperit aceşti savanţi pare a fi incredibil. Toţi cei 14 care au fost bolnavi de Alzheimer au avut o infecţie fungică.

Este posibil, oare, ca această infecţie fungică să cauzeze simptomele demenţei? Diana Pisa şi colegii săi nu exclud această posibilitate. Astăzi există numeroase tratamente pentru infecţiile fungice cunoscute, iar cercetătorii afirmă că următorul pas este să fie testată eficacitatea acestor medicamente pe exponenţi care suferă de Alzheimer.

“Cauza bolii Alzheimer este bine-înţeleasă. În anumite familii nefericite, boala pare a fi o tulburare moştenită cauzată de unele mutaţii la nivel genetic. În cazul în care infecţiile fungice ar fi ultima cauză, mutaţiile genetice ar trebui să facă transportatorii săi sensibili, iar 100% dintre aceştia ajung să fie infectaţi, ceea ce este puţin posibil ”, afirmă neurologul John Hardy de la University College din Londra.

Este foarte posibil, precum în cazul cancerului, ca maladia Alzheimer să nu aibă o singură cauză, ci mai multe. Pot exista zeci de motive din cauza cărora oamenii dezvoltă demenţa, iar fiecare dintre ele să necesite tratamente diferite. În cazul în care acest studiu va duce la, cel puţin, un tratament contra demenţei, va fi o victorie.

Sursa: Gizmodo