Home » Știință » Cele mai spectaculoase evenimente astronomice din anul 2015, surprinse în imagini fascinante – FOTO

Publicat: 31.12.2015

2015 a fost un an prolific pentru exploratorii spaţiului cosmic. Au fost făcute numeroase descoperiri, au fost realizate experimente cu rezultate inedite, am depăşit încă o dată graniţele cunoaşterii.

Cele mai importante evenimente astronomice din acest an sunt surprinse într-o galerie foto, pe care vă invităm să o urmăriţi mai jos.

În luna martie, NASA a iniţiat o misiune pentru a studia impactul pe care îl au furtunile solare asupra atmosferei Pământului. Rezultatele cercetărilor efectuate la nivelul magnetosferei Pămânului pot duce la îmbunătăţirea sistemului de alimentare cu energie electrică, pentru ca acesta să fie mai bine apărat în faţa efectelor provocate de furtunile geomagnetice. Mai multe detalii în: NASA a lansat patru sateliţi care vor monitoriza câmpul magnetic al Terrei

La sfârşitul aceleiaşi luni, astronomii americani au iniţiat un experiment, prin care încercau să afle efectele pe termen lung ale călătoriilor în spaţiu asupra sănătăţii astronauţilor. În acest sens, începând cu data de 27 martie, astronautului Scott Kelly i-a fost acordată misiunea de a activa la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale, pentru o perioadă de 340 de zile, în timp ce fratele său geamăn Mark Kelly, a rămas pe Pământ. Scopul acestui experiment este de a colecta informaţii cu privire la realizarea unor noi misiuni spaţiale, în care să fie implicaţi astronauţi, dar este luată în considerare şi posibilitatea de a trimite primii oameni pe planeta Marte. Mai multe detalii în: Experiment unic care ne-ar putea ajuta să ajungem pe Marte: Doi gemeni vor testa cât de dificilă ar fi misiunea pentru oameni – VIDEO

În luna iulie, nava New Horizon a realizat o misiune spaţială istorică. Vehiculul a fost capabil să capteze imagini de detaliu cu suprafaţa planetei Pluto, fascinând atât lumea ştiinţifică, cât şi publicul larg. Mai multe detalii în: Noi Imagini spectaculoase cu suprafaţa planetei Pluto – FOTO,VIDEO

În septembrie, astronomii americani anunţau faptul că pe suprafaţa planetei Marte au fost descoperite indicii ale existenţei apei în stare lichidă. Cercetările au fost realizate cu ajutorul vehiculelor spaţiale, printre care se numără Reconaissance Orbiter, dispozitiv folosit pentru a colecta informaţii din interiorul atmosferei planetei roşii. Mai multe detalii în: NASA a anunţat descoperirea MAJORĂ: Există apă în formă lichidă pe Marte – VIDEO + FOTO

În luna noiembrie, oamenii de ştiinţă au făcut publică descoperirea celui mai îndepărtat corp ceresc din sistemul solar. Acesta se află la o distanţă de trei ori mai mare faţă de Pluto, iar orbita sa nu a fost îndeajuns explorată pentru a se afla modul în care corpul s-a format. Mai multe detalii în: DESCOPERIRE inedită: Cel mai îndepărtat corp ceresc din Sistemul Solar, identificat de oamenii de ştiinţă

Anul 2015 încă nu s-a încheiat, ceea ce înseamnă că alte descoperiri pot fi făcute în orice moment. Să sperăm că anul viitor va fi cel puţin la fel de bogat în evenimente legate de explorarea spaţiului cosmic.

Sursa: weather.com