Home » Stiinta » MOTIVUL pentru care extratereştrii nu ne-au vizitat încă

MOTIVUL pentru care extratereştrii nu ne-au vizitat încă

Autor: Alin Motogna 01.25.2016
MOTIVUL pentru care extratereştrii nu ne-au vizitat încă
"Este posibil ca în Univers să existe planete locuibile, unele dintre acestea putând fi populate deja de extratereştri"

Conform unui studiu realizat de cercetători ai Universităţii Naţionale din Australia, motivul pentru care nu am descoperit extratereştri până în momentul de faţă ar putea fi acela că ei au murit deja. Ipoteza se bazează pe cunoştinţele pe care le au oamenii de ştiinţă despre primul miliard de ani din viaţa fiecărei planete. Astfel, se presupune că, în prima fază a existenţei lor, planetele sunt extrem de instabile şi au o compoziţie atmosferică şi o temperatură fluctuantă. Drept urmare, toţi aceşti factori împiedică posibila apariţie a unor forme de viaţă.

„Este posibil ca în Univers să existe planete locuibile, unele dintre acestea putând fi populate deja de extratereştri. Cu toate acestea, formele de viaţă sunt extrem de fragile în primele faze de existenţă, ceea ce înseamnă că trebuie să evolueze foarte rapid pentru a supravieţui”, a declarat Aditya Chopra, liderul echipei de cercetare din cadrul Universităţii Naţionale din Australia.

Cercetătoarea susţine că, de exemplu, în urmă cu 4 miliarde de ani, în momentul în care s-au format, Venus şi Marte erau două planete extrem de instabile. Astfel, este foarte puţin probabil ca pe suprafaţa acestora să fi apărut forme de viaţă, iar despre supravieţuire în timp aproape că nici nu se pune problema.

Spre deosebire de aceste cazuri, planeta noastră a fost mult mai privilegiată sau cel puţin aşa cred oamenii de ştiinţă australieni. Conform opiniilor acestora, succesul apariţiei vieţii pe Terra se datorează faptului că primele forme de viaţă au avut capacitatea de a influenţa mediul înconjurător. „Cele mai multe dintre planete nu oferă condiţii de viaţă, deoarece sunt  instabile. Pentru a avea o planetă locuibilă, este necesar ca organismele să controleze gazele cu efect de seră, prin intermediul apei şi al dioxidului de carbon, pentru a menţine stabilă temperatura de la suprafaţa planetei”, a adăugat Aditya Chopra.

„În cazuri extrem de rare, aşa cum a fost cel al Terrei, evoluţia rapidă de la organisme unicelulare la cele multicelulare nu a produs o cantitate suficientă de gaze cu efect de seră, pentru a încălzi planeta şi a produce evaporarea apei”, susţine cercetătorul Campbell Simpson.

Această ipoteză răspunde întrebării puse în nenumărate rânduri de către specialişti: dacă Universul este atât de mare şi adăposteşte o mulţime de planete locuibile, de ce nu am găsit până acum extratereştri? „Motivul pentru care nu am găsit indicii despre existenţa unor forme de viaţă extraterestră ar avea de a face mai puţin cu posibilitatea apariţiei organismelor, ci, mai degrabă, cu rapiditatea cu care se succed ciclurile climatice la suprafaţa unei planete”, este de părere astronomul Charles Lineweaver.