Home » Stiinta » NASA a făcut publice noi imagini cu planeta Pluto. Pe suprafaţa acesteia apar structuri neidentificate până acum – FOTO

Autor: Alin Motogna 02.27.2016

Agenţia Spaţială Americană a publicat noi imagini reprezentând zona de nord a suprafeţei planetei Pluto. Aici au fost observate structuri de relief nemaiîntâlnite până acum, precum canioane largi de până la 75 de kilometri şi cratere având diametre de circa 70 de kilometri.

În fotografiile realizate de NASA au fost identificate canioane răspândite pe întreg cuprinsul regiunii nordice a planetei. Cele mai importante dintre ele au fost denumite „Lowell Regio”, respectiv „Percival Lowell”, după numele lui Percival Lowell, astronomul care a iniţiat misiunea ce a dus la descoperirea lui Pluto.

Foto:dailymail.co.uk/NASA/JHUAPL/SwRI

Cel mai mare canion are o lăţime de circa 75 de kilometri şi se află foarte aproape de polul nordic al planetei. Alte structuri similare se află în paralel cu acesta şi măsoară numai 10 kilometri în lăţime.

Foto: dailymail.co.uk/NASA/JHUAPL/SwRI

Fiecare dintre aceste forme de relief formează văi adânci, pe care astronomii le-au marcat pe imagini cu culoarea albastră. În zona estică a canioanelor apar alte văi, marcate, de data aceasta cu culoarea roz. Cu roşu au fost marcate craterele, care au diametre de până la 70 de kilometri şi au o adâncime de circa 4 kilometri.

Foto: dailymail.co.uk/NASA/JHUAPL/SwRI

În momentul în care au analizat fotografiile, cercetătorii NASA au putut observa regiuni cu relief înalt, care par să aibă o culoare galbenă, ce tinde spre albastru. „Credem că aceste nuanţe se datorează modului în care reacţionează metanul din gheaţa de pe creste la radiaţiile solare. Într-o primă fază, acesta face ca apa solidificată să aibă fie o nuanţă aurie, fie una albăstruie”, a declarat astronomul american Will Grundy.

Imaginile au fost captate de sonda spaţială New Horizon, pe data de 14 iulie 2015. Atunci, nava a reuşit să se apropie cel mai mult de Pluto şi a putut realiza fotografii de la o altitudine de circa 33.900 de kilometri.

Vă mai recomandăm şi: Te poţi opri din citirea acestei propoziţii? Dacă nu, ai fost spălat pe creier FOTO+VIDEO

Erau consideraţi dispăruţi, însă o echipă de expediţie a reuşit să-i găsească într-un parc naţional din Etiopia. Sunt circa 200 de exemplare

Mitul celebru legat de sosirea vikingilior în Groenlanda a fost demontat. Dovezile care contrazic spusele istoricilor

A fost raportat primul caz de gripă din acest sezon, în România
Care este creatura mitică care reprezintă România conform americanilor?
5 device-uri indispensabile în zilele noastre